Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værnepligtig og selvstændig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg står og måske skal ind til militæret her næste år - men når jeg har mit eget (internet)firma, hvad gør jeg så i den periode? Jeg har jo selvfølgelig ikke lyst til at stille den på standby i de 3 mdr. det tager.

Nogen der har prøvet lignende? og hvad har I gjort?
Er det evt. muligt at drive sin virksomhed inde fra kassernen?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:51

Det gjorde jeg i sin tid, da jeg var i Beredskabskorpset. Jeg prøvede desperat at blive fritaget pga. at jeg havde firma, men det var de ret ligeglade med (heldigvis, kan jeg så sige nu).
Jeg arbejdede om aftenen og i weekender, når jeg ikke havde vagt. At jeg så ikke boede på centret, men ude i byen gjorde det naturligvis noget nemmere. Havde jeg boet på centret kunne det umuligt have ladet sig gøre - i hvert fald ikke på det tidspunkt. Bærbare var stadig monsterdyre og trådløst net var ikke opfundet endnu. I dag? Muligvis. Du kan jo prøve at forhøre dig hos tjenestestedet hvilke muligheder der er.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:52

I første omgang kan man jo sige at det ikke er statens "problem" at du har en virksomhed at passe, da jeg aftjente værnepligt for fem år siden var det ren underskudsforretning for mig, men egentligt ganske lærerigt.

Der er adgang til internet alle de steder jeg har været, så hvis det er noget du kan lave om eftermiddagen/aftenen når du har fri burde det være muligt at besvare mails og sådan.

Og med en bærbar og f.eks. et 3data kort fra "3" kan du jo også arbejde andre steder end lige i kassernens computerrum.

Men at kunne yde kundeservice indenfor normal kontortid tvivler jeg på at du på nogen måde vil kunne komme til, der kan du så evt overveje at få nogen til at passe din telefon i dagtimerne, f.eks. http://www.citycallcenter.dk/som også er faktive på amino.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08

Jeg var inde under overgangen til den nye værnepligt (HBU) - og nu er det ikke længere med øvelser der tager en uge, nej maks med et par overnatninger - så i teorien er du færdig hver dag mellem alt fra kl. 17 og frem. Så hvis du virkelig vil drive din virksomhed, så skulle det stadig være muligt - men det kommer naturligvis også lidt an på dit koncept.

Så hvis du virkelig vil skal du nok kunne finde overskudet til det.

God fornøjelse med begge dele. Og glæd dig så over at det ikke længere er fra 8 måneder og opad du skal aftjene, så du hurtig kan komme tilbage til din virksomhed på fuld tid. 

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 00:22

Jeg er selv inde, og ved at start op som selvstændig. Dette er som jeg ser det:

Det er rigtigt at der ikke er nogle øvelser på mere end 3 - 4dage, der hvor jeg har været har der været internet adgang i form af en cafe e.lign. Som de andre nævner er der også 3G mulighed. Når du er kommet ind i rytemen er det næsten som et almindeligt job.

Når det så er sagt, så ville jeg selv have svært ved at finde energien og lysten til at starte eller drive en virksomhed når du er inde. En ting er sleve arbejdet, men der er også det sociale i det, at lave noget med de kammerater du er derinde me, byture o.s.v.

Gruden til at jeg er ved at starte op nu, er jeg er i Livgarden, og vi er begyndt at få en del fridage (når vi ikke er på vagt).

Til sidst vil jeg sige at du skal glæde dig, jeg syntes det har været superfedt og meget lærerigt :-) 

Venlig Hilsen

Casper Schneidereit

(færdig 30. november) 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 00:54

Det er absolut intet problem at, du som  er selvstændig og tage i militæret som værnepligtig. I min gamle værnepligts-enhed var der endda en fyr som havde sit eget motorcykel importfirma og det fungerede fint.

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 15:35

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 15:38

Øhh hvor mange procent af en årgang bliver egentligt indkaldt som værnepligtige?

Jeg troede egentligt at man efter murens fald kunne nøjes med dem der melder sig frivilligt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)