Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vurderer og dokumentere jeg værdien af de råvarer jeg har på lager?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om duftolier.

Rigtig mange har jeg købt som testere - nogle er blevet brugt, andre har jeg stadig på lager til senere brug (sidstnævnte har dermed en værdi og tæller med som et aktiv)

MEN der er lige så mange som jeg ikke bryder mig om, og dermed aldrig kommer til at bruge i min produktion.

Skal jeg bare notere i mit regneark, hvor jeg opstiller resultatet af lageroptællingen, at de ikke skal bruges til produktion? De har jo ingen værdi..

Det er altså ikke kostprisen osv. jeg bøvler med. Mere hvordan jeg dokumentere at noget ingen værdi har - ud fra egen smag og behag? Det er jo noget andet, end hvis en vare f.eks. er beskadiget og værdien dermed er 0.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08

Du bør så søge måde at vise, at varen er destrueret vil jeg mene. Ellers kunne skat finde på at tro, at den parfume der var "forsvundet" var givet bort som julegaver, så enten dokumenter destrueret, eller behold i en kasse hvor du skriver - dårlige varer - nedskrevet til 0 - ud fra din bedømmelse af, at du aldrig vil komme til at sælge dem. Andre kan ha bedre råd til dig.

Du skal så også ha dem bort fra regnskabet for ellers har du jo ikke overensstemmelse mellem de varer du har købt som antal i vareforbrug, de solgte varer og dem du nu lægger på lager. Jeg vil mene de må bogføres som ikke kurrante varer men uden at kende BB kontoplan tør jeg slet ikke gætte på konti men igen BB support dækker jo som jeg læser det, også egentlig bogføringshjælp så de må kunne sige præcist hvor det bogføres

Det er først hele lageret du har optalt og prissat ud fra vareforbrug og over på varelager i status som svaret i anden tråd om det generelle lager

Så skal de ukurrante ud fra lager igen med en beskrivelse ukurrante varer og modpost som udgift på en konto for ukurrante eller lignende i driften

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 21:17

Cookie - John Hannover:
Du bør så søge måde at vise, at varen er destrueret vil jeg mene. Ellers kunne skat finde på at tro, at den parfume der var "forsvundet" var givet bort som julegaver, så enten dokumenter destrueret, eller behold i en kasse hvor du skriver - dårlige varer - nedskrevet til 0 - ud fra din bedømmelse af, at du aldrig vil komme til at sælge dem. Andre kan ha bedre råd til dig

Ja det er også det jeg mener - at SKAT måske ville være skeptiske? Selvom.. totalt dårlig gave sådan en industriel plasticflaske med duftolie (ikke parfume til at bruge på kroppen!) Men ja i teorien kunne de være givet væk.

Samtidig er det jo råvarer vi taler om, og jeg har altså ikke opgivet noget sted hvor meget duft jeg bruger i mine produkter såeh.. Men jeg er altså ikke ude på at snyde her! Bare for at slå det fast! Faktisk det modsatte - totalt livrem-og-seler-agtigt... Vil ikke lave nogen fejl jo!

Min plan var egentlig, at få en bogholder til at løbe det hele igennem efter at jeg har lukket årsregnskabet, men måske man skulle have sådan en fætter med ind over allerede nu? Til at gøre alt det der frygteligt kedelige arbejde du snakker om... Selvom det virker som en dyr omgang.. Trods min lille enkeltmandsfirma der kun har eksisteret i 3/4 år.. Men BB Support (og en småkage) er vel også en slags hjælp ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)