1% mod 99% var nu mere et udtryk for at LANGT de fleste er der ikke problemer med. - Men vi har jo alle hørt historierne om især Apple (men BESTEMT også andre), hvor kunderne gang på gang får at vide, at Apple (eksemplets magt) ikke har den garanti, så det vil butikken heller ikke give... Nævner i flæng Hu... - Nu skrev jeg jo ligenetop at LANGT de fleste (99% vs. 1%) yder en fantastisk service... Men,m det ændre ikke ved, at den sidste procent (eller ½% eller 1/4%... Eller hvad det nu er) de stjæler billedet... - Og for min skyld må de gerne lukke. JEG har ikke oplevet andet end ombytning i Bilka, uagtet at du arbejder der! - Og ja, lad dem bare reparere, én gang! |
For god ordens skyld: Jeg arbejder ikke i Bilka og har ikke gjort det i mange år.
Ja, jeg har hørt historierne om Apple og jeg kender også historierne om Nespresso og mange, mange andre.
Sagen er, at folk elsker at fortælle gode historier, men jeg kan til gengæld sige, at vi stort set aldrig oplever andet end velvilje til at løse kundens reklamationssag.
Som forretning opfattes sagen således: En kunde reklamerer ikke, hvis der virkeligt ikke er noget galt.
Som producent opfattes det således: En kunde reklamerer ikke, hvis der ikke er noget galt.
Både producent og forretning og kunde har en fælles sag, som alle ønsker løst bedst muligt og mest smidigt. Så derfor låner man selvfølgelig kunden en telefon, mens han egen bliver repareret. Eller man afhenter et tv hos kunden fordi det er for stort for ham at slæbe på.
Men jeg er glad for at vi trods alt kom frem til - at der er meget, meget langt mellem de brådne kar i branchen og vi er helt enige om, at de skulle allerhelst lukke igår fremfor imorgen.