Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamation - Hvad er kundens rettigheder?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:
INGEN af aktørerne på det danske marked er kendt for ikke at følge Købeloven og ikke gøre deres yderste for at kunderne får en god service. Der er heller ikke 1%, som blæser på reglerne

1% mod 99% var nu mere et udtryk for at LANGT de fleste er der ikke problemer med. - Men vi har jo alle hørt historierne om især Apple (men BESTEMT også andre), hvor kunderne gang på gang får at vide, at Apple (eksemplets magt) ikke har den garanti, så det vil butikken heller ikke give... Nævner i flæng Hu... - 

Nu skrev jeg jo ligenetop at LANGT de fleste (99% vs. 1%) yder en fantastisk service... Men,m det ændre ikke ved, at den sidste procent (eller ½% eller 1/4%... Eller hvad det nu er) de stjæler billedet... - Og for min skyld må de gerne lukke.

JEG har ikke oplevet andet end ombytning i Bilka, uagtet at du arbejder der! - Og ja, lad dem bare reparere, én gang!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

For god ordens skyld: Jeg arbejder ikke i Bilka og har ikke gjort det i mange år.

Ja, jeg har hørt historierne om Apple og jeg kender også historierne om Nespresso og mange, mange andre.

Sagen er, at folk elsker at fortælle gode historier, men jeg kan til gengæld sige, at vi stort set aldrig oplever andet end velvilje til at løse kundens reklamationssag.

Som forretning opfattes sagen således: En kunde reklamerer ikke, hvis der virkeligt ikke er noget galt.

Som producent opfattes det således: En kunde reklamerer ikke, hvis der ikke er noget galt.

Både producent og forretning og kunde har en fælles sag, som alle ønsker løst bedst muligt og mest smidigt. Så derfor låner man selvfølgelig kunden en telefon, mens han egen bliver repareret. Eller man afhenter et tv hos kunden fordi det er for stort for ham at slæbe på.

Men jeg er glad for at vi trods alt kom frem til - at der er meget, meget langt mellem de brådne kar i branchen og vi er helt enige om, at de skulle allerhelst lukke igår fremfor imorgen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blot lige for at få paragraffen med fra købeloven om købers mangelbeføjelser i forbrugerkøb:

Købeloven:

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

1)   afhjælpning af mangelen,

2)   levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),

3)   et passende afslag i købesummen eller

4)   ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Samt

Købeloven:

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)