Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero opret kassekredit?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har fået en kassekredit på 250.000 af banken, skal jeg nogle steder i Dinero indsætte at jeg har denne kassekredit? Hvad med renter? Skal jeg selv bogføre dem, eller vil den på nogle måde kunne finde ud af det selv? 

Et andet spørgsmål, er hvis nu jeg har foretaget et privat udlæg på køb af en computer bogføres det bare som normalt? Også overfører jeg bare pengene fra Firma konto til min egen konto? I så fald skal der ikke laves et bilag på denne overførsel?

/Christian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46653
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal bogføre kassekrediten i det omfang du trækker på den - hæver du de 250.000 kr så skal det bogføres som 250.000 kr i bank og så laver du en ny konto 8505 som du kalder kassekredit og bruger som modpost for beløbet

Renterne skal du selv bogføre  det findes der ikke programmer der selv finder ud af - konto 5600 er stedet

Din computer - er det en du har brugt privat inden du fik virksomhed, så sælger du den til firmaet, og så finder du en tilsvarende i DBA eller andre steder for at vise hvorfor du har valgt at den skulle koste ??? 3000 kr, og så betaler firmaet dig de 3000 kr uden moms for maskinen, og ejer den så. Lukker du, skal du købe den ud igen. Du må ikke tage moms på den som privatperson

Har du lige købt den til firmaet og bare betalt den selv, så vil det jo fremgå af dato og du skal ha fakturaen med moms og kan tage den ind og betale dig selv via firmaets bankkonto som udlæg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 21:43

Tak for dit svar John. Og godt nytår til dig. 

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 11:24

Nu vil jeg bare lige spørge igen John. Jeg har lige købt den, men lagt ud for den via min privat konto? Skal jeg så bogføre den på min firmakonto som køb af computer med beløbet? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46653
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58

Så skal du bogføre den som småaktiv i virksomheden og modpostere som privat indskud. Når du tager pengene ud, skal du postere på privatoindskud som hævning og bank som modpost når du overfører til din private konto

Husk momsen SKAL deles i forhold til brug privat/firma hvis du har maskinen hjemme hos dig selv, i det forhold du selv mener korrekt og han argumentere for

Koster den ex 12.500 så er det jo 10.000 + moms og deler du momsen - f.eks. 50% så er det omkostning 11.250 og moms 1.250  også forklaret bogført her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)