OK, sådan hænger det sammen. Som 27 årig skal du ikke skamme dig over, at du ikke ved hvad du vil. Men netop derfor er det endnu mere vigtigt at du får "griflet ned" hvad du egentlig vil, på sigt, er du til det trygge liv eller er du til lidt spænding eller meget spænding og fart over feltet. Jeg vil jo tro at du skriver i et iværksætterforum, fordi du måske har en lille mistanke om at du kunne syntes det kunne være spændende at prøve. Hvis det er tilfældet, så skal du vide, at hvis penge er din ENESTE drivkraft, så er du i alvorlig risiko for at det går galt. Du skal have en ide/et formål med iværksætteri, hvis du stiller dig selv spørgsmålet "Jeg vil gerne være iværksætter, men hvad skal jeg lave?", så er den allerede gal, så at sige. Det starter først med en ide/et mål/formål, derefter bliver man iværksætter, det er ikke omvendt.! Umiddelbart vil jeg give dig det råd at placere måske f.eks 90% af formuen sikkert (Obligationer stat og bygge er en mulighed) og beholde 10% du kan "forsøgsvis" Længere kan vi nok ikke komme "på det foreliggende grundlag", men du kan da trøste dig med at du får i det mindste en anselig formue og dermed har en langt større frihed (eller sikkerhed) end de fleste andre har.
|