Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan DU hjælpe os med vores kommende webshop?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Vi står og skal til at vælge webshop løsning, men er meget i tvivl om hvilken løsning vi skal vælge.

Jeg har læst på emnet, og kan forstå at der overordnet set er 3 løsninger:
- Få  et burreau til at programmere fra bunden, hvorved alle ens ønsker bliver opfyldt og ingen kompromis er nødvendigt. Den dyreste løsning.
- Bruge en standard løsning såsom scannet, dandomain o.l. Billigt, men det bliver en standard løsning både mht. design og opsætning.
- OScommerce/virtuemart osv.  Det skulle være meget fleksibelt og man kan tilpasse det meget efter ens egne ønsker, både mht. opsætning og design. Det kræver dog at man har et vist kundskab inden for programmering med de pågældende sprog! Og selvom man har dette, vil der være en vi standard løsning over navigationen og udseende/opsætningen af siden (f.eks.: kunden skal oprettes som bruger inden købet kan gennemføres). Ellers kan det gå hen og blive en dyr løsning hvis man er nødt til at have en programmør/designer

Vi kører med et rimeligt stramt budget og så gerne, at vores shop ikke kom til at koste mere end 4000-5000 excl. moms (gerne meget mindre), med domæne, opsætning af shop, webhotel for 1 år osv. Heri er dog ikke regnet gebyr og abonnementer til PBS for at smide betalingssystemet på.
Det der er ABSOLUT vigtigst for os er, at vi får designfriheden. Vi vil kunne sige hvordan alt skal se ud, hvordan tingene skal være placeret (menuer, indkøbskurv, osv.). Det skal være et 100% fejlfrit og færdigt system, hvor man selvf. skal kunne oprette varer osv. som i alle cms systemer, men samtidig kunne redigere lidt i billeders placeringer, tekstens størrelse og skrifttype. Man skal så at sige kunne rykke rundt og redigere i varer, nyheder, billeder og tekst, selvf. uden at røre ved selve sidens opsætning og funktion. Dette skal kunne gøres med et okay kendskab til html, frontpage o.l. Og med et meget begrænset kendskab til hvordan php script (hvis siden programmeres i dette) skal behandles og sættes ind. Vi kan selv levere designet til en vis grad (logo/topbanner o.l.)

Indtil videre havde vi satset på en løsning med OScommerce, men vi er blevet meget i tvivl om det kan leve op til vores forventninger, som er: En unik løsning, der ikke skal gå på kompromis med design, opsætning, navigation og funktionalitet. Vi ønsker IKKE en af de webshops man med det samme kan se er OScommerce. 

Har du en løsning vil vi meget gerne høre mere. Skriv en PM og vi svarer tilbage hurtigst muligt.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 07:28

Hej importer

Jeg vil bare lige forberede dig på at du kommer til at gå på kompromis med en hel del ting med et total budget på 5000,- hvilket svare til mellem 5-10 timer, hvis man altså regnet med at hele dit budget gik til udvikling.

Så hvis der ikke kan tilføres væsentlige beløb til dit udviklings budget, så har du kun et valg og det er Scannet og Dandomain.

Til orientering så ligger time priser hos webbureauer typisk mellem 400-1700,- alt efter hvilken ende du vælger.

Mvh.
*jacob

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:29

Sæt jer ned og regn på budgettet igen og se om i ikke kan få hevet det dobbelte ud så i har 10.000 ex moms at arbejde med.

Har i den pulje penge, så har i nemlig et par flere muligheder - en af dem er at give Kristian fra Cygnet.dk et kald, han er super dygtig og kreativ til designe dandomain shop løsninger. I kan eventuelt starte ud med en dandomain løsning uden unikt design og derefter hyre den gode Kristian når i har lidt flere penge i kassen.

Lad være med at kaste jer over at få modificeret en oscommerce når i kun har 5000, i kan sikkert finde nogle der takker ja til opgaven, men i kommer til at ærgre jer over det i sidste ende. Oscommercen kræver meget arbejde og tilpasning før den er lækker, men tilgengæld kan den også blive super lækker og være utrolig skalerbar i fremtiden.

Virtuemart har den seneste tid fået en del tæsk her på amino at den bliver utrolig langsom med tiden, jeg har desværre aldrig selv prøvet systemet, men det er bestemt noget der er værd at have med i overvejelserne, der er ikke meget ved en langsom shop.  

Vi har ligeledes en løsning som bygger på vores standardsystem, som har en oscommerce kerne men meget ændret og optimeret, denne løsning tilbydes så med et unikt design men løsningen falder desværre en smule udenfor jeres budget.

Så mit råd vil være - benyt en standard shop som dandomain, scannet, scancommerce eller goldenplanet, hvis i ikke kan grave flere penge frem, og så må i spare op til et lækkert design.

Men i må lære at leve med at gå på kompromis når der ikke er flere penge at lege med :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:32

Hej

Det lyder lidt, som om du gerne vil have en Ferrari til samme pris som en Suzuki Wink

Du vil sætte en shop i luften, hvor potentialet alene i DK er i omegnen af 3-3,5 millioner gæster i butikken. Og du vil bruge maksimalt 5.000 kr. på det. Jeg ønsker ikke at skyde din ide i sænk, men det er helt uden for det realistiske. Og hvad med den efterfølgende markedsføring, SEO osv.?

Jeg "blander" mig kun, fordi jeg efterhånden har set så mange shops sat i søen, uden at der findes et bare nogenlunde realistisk budget bag. Og de dør. Alle sammen! 

Mit bedste råd til dig: Vent til du har mindst 3-4 gange det beløb, før du går i gang.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 14:02

Nu har vi så fået det til lidt under vors max pris igennem en bekendt. Så jo, det kan godt lade sig gøre.

Tak for rådene allesammen 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:26

DET var en billig Ferrari, du fandt dig der. Tillykke!

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:58

Hej importer

Hvad var det så for en løsning du fik?

*jacob

ps. når shoppen er oppe og køre må du da meget gerne smidde et link... så vi lige kan se hvad man kan få for pengene...

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 19:59

Hej Jacob

Du vil ikke rigtigt kunne bruge dette eksempel til noget med mindre du har en god kammerat eller bekendt der vil give noget tid ud på noget han kunne have tjent meget mere på, hvis det havde været en 'rigtig' kunde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36

Hej

Det lyder umiddelbart af meget lidt og ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, men bare husk at det ikke bør være udviklingen som er den dyre post men derimod PR og markesføring. Alle vores kunder er startet med en DanDomain som er ultra billig 299,- pr md. plus det løse. Og nogle af dem er idag en million forrretninger med flere tusinder produkter, så det kan da lade sig gøre MEN fælles for den alle er at de KUN sælger når de gør opmærksom på sig selv gennem markedsføring, PR, SEO m.m.. Og husk at der er mange om budet og at der i det fleste tilfælde går op til et ½ til 1 helt år før din målgruppe er blevet vant til at handle hos dig, det er faktisk tilfældet for alle mine kunder.

Jeg vil klar anbefale at du selv går igang med at sætte dig ind i hvordan man sætter en shop op og så gemmer pengene til markedsføring og hvis du er god til PR er det klart at fortrække og billigt :)

Vedr. PR, så er vil jeg da også gerne anbefale dig E-pusher 1 og 2 e-bøger som er en rigtig gode som inspiration til ny opstartede og folk med webshops.

Håber det kan bruge til noget, jeg hjælper dig gerne med flere gode råd, så du er selvfølgelig velkommen til at ringe og få lidt rådgivning for free, så du kommer rigtigt fra start.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)