Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor søger I medarbejdere?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Perter !

Det er et godt spørgsmål - i en tid hvor Dansk Industri blandt mange flere argumenterer for mangel på arbejdskraft og vi har dog stadig ca. 100 t ledige og det samme på overførelses-penge. Alle råber og alle forsøger at få de bedste - og det betyder at man "stjæler" fra andre virksomheder - ja sågar er der flere og flere der starter virksomhed på denne bagrunde og udbyder sig som dem der kan finde kandidaten - her i virksomheden bruger vi netværket - tænk på dit eget netværk og dine medarbejderes netværk - det er større end du troer - man kan dog også sætte eksperter på opgaven men prisen - tænk på hvor mange der har lysten og hvis du selv er instillet på at uddannne kan man få mange gode kræfter - alle de opslag om ledige stillinger - og sidst men ikke mindst - hvad man dog skriver i disse opslag - er jo langt fra virkeligheden - mange af disse opslag er jo stort set bygget over samme list:

kunne håndtere den travle hverdag
kunne samarbejde
kunne have mange bolde i luften uden at miste overblikket
kunne smile i telefonen
kunne servicere kunderne
kunne være fleksibel
kunne overholde budgetterne - tænk lige over den ?
kunne ekspandere markedsandele .....

Og så er det jo sagt her er virkeligt behov for et menneske der vil ofre sig og det er jo i bund og grund ikke hvad der efterspørges, men en person der har lysten til at gå på opgaverne og en person der har hvad der skal til for hurtigt at kunne træde ind i virksomheden - så derfor spar på annoncerne og brug netværket og jeres medarbejdere til at finde kandidaten.

De fleste job handler om holdninger jow naturligvis kompetencerne men dagens danmark er jo godt uddannet så ........

hilsen john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 21:46

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 21:47

Tao Lundsgaard:

Tak for dine kommentarer Ricki - Der skal sandelig ikke meget til at få dig op af stolen. Jeg skrev 3 rimelig objektive linjer om forskellen på en overført annonce og en annonce indtastet direkte på JobIndex. Jeg forholder mig ikke til om det kan betale sig eller ej og har bestemt intet behov for at fremhæve JobIndex eller andre sites.

Personligt må jeg nok tilstå at dit indlæg ramte min indbakke en dag hvor ens bestyrelsesformand havde sagt jeg bedre burde have haft den lukket. Dog ramte du samtidig et punkt som jeg efter syv år ved roret i branchen efterhånden er træt af at pakke ind i vat.

Som du selv sagde så skulle der ikke meget til at få mig op af stolen, men tro mig når jeg siger jeg er som et damplokomotiv og dermed slet ikke er kommet i omdrejninger ift. de ting som jeg nok reelt burde kommentere på, dog ville sådanne kommentarer nok også blive tolket forkert alligevel...

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)