Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af småanskaffelser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:50

Hvis det er småanskaffelser så er det bare at bogføre det på din konto og modkontoen. Du skal ikke udfylde nogen anden blanket. Da disse ting jo er afskrevet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40

MariamD:

Jeg kan virkelig ikke finde ud af det her med bogføring og regnskab.

Hvordan skal jeg afskrive ting jeg køber til min virksomhed? Hvilke blanketter hos SKAT osv?

Jeg tror MÅSKE ikke bare det er småanskaffelser der er tale om i afskrivningssammenhæng her, jeg tror MariamD er uklar med hvordan udgifter overhovedet skal behandlet og dermed totalt usikker på regnskab

Skaf dig en bogholder - søg på www.agera.dk og bed om 3 gratis tilbud. Det er ikke så dyrt, på få timer i kvartalet kommer i langt, og alle bilag og regnskabet kan deles online - Er du helt på bar bund, så tag den hjælp, ellers kan du få rod

ER det virkelige småanskaffelser og ren afskrivningslov (under 12.300 kr per samlet aktivt indkøbt (og har intet med varer eller pris for webshop) så afskrives de strakt og du fører en liste (eller kan hente den i bogføringen) så du kan redegøre for dem og hvor de er ved kontrol eller lukning af virksomheden

Jeg tror bare Mariam måske mener - hvordan får jeg fradrag for mine udgifter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)