Surftown clustrer flere brugere per server end nogen anden dansk udbyder jeg er stødt på (hos kunder). Det medfører voldsomme belastningsproblemer for deres kunder og deres standard svar er "køb et erhvevs hotel, vi gør ikke noget ved belastningsproblemer".
Derudover er deres mysql servere også voldsomt belastet og deres opsætning af user og group permissions er håbløs og den reele årsag til at f.eks. Joomla er stort set ufunktionsdygtigt hos Surftown.
One.com er betydeligt bedre, dog så understøtter de ikke .htaccess fuldt ud og der er lidt opsætningsmæssigt der kunne være bedre i forhold til afvikling af systemer som Joomla. Men serverbelastningen hos one er dog betydelig mindre end hos surftown.
Gigahost.dk er derimod dem som jeg gerne anbefaler i billig enden - 20 kr om måneden og de understøtter .htaccess fuld ud (som er ekstremt vigtigt i forhold til dynamisk SEO url optimering) og har også et godt user / group permission system, så selvom safemode er off, så kører Joomla m.v. fuldstændig optimalt aligevel og er 100% funktionsdygtigt.
Jeg har altså dermed, som så mange andre, ikke noget imod billig udbyderne men et firma som Surftown der tilbyder så ringe vilkår på deres discount model synes jeg ikke er acceptabelt, det er simpelthen for ringe - også til 9 kr om måneden.
Bemærk dog at du kan være heldig at lande på enkelte af deres webservere der ikke er fuldstændigt overbelastet endnu, men der er langt mellem snapsene.
Det er noget med du kun laver html/css sider ikke? Så vil dine sider nok kører godt over alt da de jo ikke kræver nogen som helst former for database eller cpu forbrug.