Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CMS-systemet Joomla's samarbejde med MySQL

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber i kan hjælpe. Jeg (forsøger) at lege lidt med Joomla. Men allerede under opsætningen går der noget galt.

Jeg har et begynder-webhotel hos Surftown, og har oprettet følgende database:

http://www.sirem.dk/mysql.GIF

Disse database-data har jeg indtastet under step1

http://www.sirem.dk/joomla.GIF

(og ja, password'et er skrevet rigtigt)

Men jeg får desværre denne fejlmeddelse:

http://www.sirem.dk/joomla_fejl.GIF

Håber i kan hjælpe. Det er formentlig/forhåblig bare en begynderfejl.

På forhånd tak Sirem

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:05

hmm... Joomla på surftown webhotel er ikke godt... de kører med safemode = on, og det er joomla som regel ikke glade for... det kræver lidt mere ftp og chmodding så... den nye version 1.5 undgår dog dette problem...

men surftown kører vist deres databaser lidt anderledes end de fleste så vidt jeg husker... husker i hvert fald første gang jeg brugte surftown, at det var lidt omstændigt... prøv lige at tjekke op på en gang til, at du har brugt de korrekte database navne, smut ind på deres support side, det kan jeg huske jeg var...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:40

Surftown er ubrugeligt.

Hvis du vil have en joomla op på surftown skal du installere den på en anden host og derefter installere alle andre komponenter, moduler og bots du skal bruge. Herefter kan du så portere sitet fra den gode webhoteludbyder til den dårligste i DK, surftown.

Det er meget mere end bare safemode - safemode er intet problem for Joomla, hvis user og group permissions på apache, ftp og user er sat rigtigt op.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 09:55

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:29

Ronnikc:

Surftown er ubrugeligt.

¨

Det var satans... de 3 hjemmesider jeg har kørende på surftown kan man da godt klikke rundt på.. ja, det siger statistikkerne da i hvert fald... men de kan jo være auto-genererede...

Det lyder til at du har haft en dårlig oplevelse med surftown... og lad mig gætte, one.com er også noget lort, ik?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:39

Surftown clustrer flere brugere per server end nogen anden dansk udbyder jeg er stødt på (hos kunder). Det medfører voldsomme belastningsproblemer for deres kunder og deres standard svar er "køb et erhvevs hotel, vi gør ikke noget ved belastningsproblemer".

Derudover er deres mysql servere også voldsomt belastet og deres opsætning af user og group permissions er håbløs og den reele årsag til at f.eks. Joomla er stort set ufunktionsdygtigt hos Surftown.

One.com er betydeligt bedre, dog så understøtter de ikke .htaccess fuldt ud og der er lidt opsætningsmæssigt der kunne være bedre i forhold til afvikling af systemer som Joomla. Men serverbelastningen hos one er dog betydelig mindre end hos surftown.

Gigahost.dk er derimod dem som jeg gerne anbefaler i billig enden - 20 kr om måneden og de understøtter .htaccess fuld ud (som er ekstremt vigtigt i forhold til dynamisk SEO url optimering) og har også et godt user / group permission system, så selvom safemode er off, så kører Joomla m.v. fuldstændig optimalt aligevel og er 100% funktionsdygtigt.

Jeg har altså dermed, som så mange andre, ikke noget imod billig udbyderne men et firma som Surftown der tilbyder så ringe vilkår på deres discount model synes jeg ikke er acceptabelt, det er simpelthen for ringe - også til 9 kr om måneden.

Bemærk dog at du kan være heldig at lande på enkelte af deres webservere der ikke er fuldstændigt overbelastet endnu, men der er langt mellem snapsene.

Det er noget med du kun laver html/css sider ikke? Så vil dine sider nok kører godt over alt da de jo ikke kræver nogen som helst former for database eller cpu forbrug.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:59

Ronnikc:

Det er noget med du kun laver html/css sider ikke? Så vil dine sider nok kører godt over alt da de jo ikke kræver nogen som helst former for database eller cpu forbrug.

Og der er surftown jo et fint alternativ til en dyr erhvervsløsning... ville i hvert fald i mine øjne være tåbeligt at investere i dyre servere til flere hundrede kroner om måneden, når man alligevel kun har op til en 100 besøgende om dagen...

så hvis du kan se tingene i et lidt mindre perspektiv, så er surftown måske ikke et helt så dårligt valg? :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:09

Jeg mener uanset behov at surftowns firma politik er uholdbar og man bør ikke støtte et firma der i den grad udnytter kundernes uvidenhed til at presse dem ind i erhvervshoteller til 130 kr om måneden.

Så hellere one.com eller webhosting.dk eller som jeg foreslog før gigahost.dk - alle 3 er ganske glimrende og billige alternativer (webhosting.dk endda med telefon support).

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Skrevet kl. 13:45

Hej Joakim!

Det fungerede fantastisk.

Til jer andre

Det er skidt med surftown kan jeg høre, men så længe det er på amatør/lege-niveau kan det så ikke godt lade sig gøre? Jeg har netop betalt for et år mere...

/sirem 

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Skrevet kl. 14:03

Hej alle igen.

Der gik ikke lang tid før jeg røg ud i nye problemer:

I slutningen af installationen fik jeg følgende:

http://www.sirem.dk/joomla_configuration.GIF 

Problemet er den tekst der skal indsættes.

Ifølge  http://www.sirem.dk/joomla_preinstallation.GIF  skal jeg indsætte teksten fra sidste screenshot til configuration.php.

Er det en fil jeg selv skal lave og så uploade (og i dette tilfælde hvor?), eller skal jeg finde filen i Joomla-mappen (og i dette tilfælde hvor?) og tilføje teksten?

Tak for den foreløbige hjælp, og på forhånd tak for den kommende hjælp :-D

/sirem 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)