Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke "bump på vejen" har du haft som iværksætter i 2013 ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som iværksætter KAN man komme ud for mange bump på vejen - Nogle er plusser for en, andre er minusser! 

Min eget største crash og som jeg har lært aller mest af, var nok da vi skulle have re-designet og rettet fejl på vores site. Ud af os 3, som vi, er jeg den som har rodet mest med siden - Jeg er dog ikke super bruger, men jeg kunne det meste til husbehov. Men da vi ønsket mere af siden, måtte vi ud og finde en der kunne hjælpe os. Så vi oprettet en sag på Amino Freelancer og fik mange gode tilbud. Der var dog en som var yderst sulten - Hurtigt på mailen og telefonen. Han var også uhyggelig billig og det fangede især mig ;-)

Det har dog resulteret i en større sag nu! Jeg har måtte have Michael, fra Joomlakonsulenten.dk inden over, for at hjælpe mig ud af den knibe, samt rette nogle af de fejl, som den tidligere programmør fik lavet - Udover dem som der allerede var...

Det kom så til at koste os endnu flere penge, end først planlagt, når det hele snart er afsluttet ! Jeg bokser stadig med anden og MEGET tunge programmør.....

Hvad har jeg lært af det:

1. Forhør dig først rundt på diverse netværk - Folk står tit i kø, for at hjælpe en, både med tips og tricks, og gode råd!

2. At når det er alt for billigt, tit heller ikke er det bedste ;-)

3. At man aldrig "bare" skal give en anden person, fuld adgang til ens site!!!

En STOR tak og kæmpe ros skal der lyder til Michael (joomlakonsulenten.dk) - Han klarede mit problem nemt, hurtigt og super godt også endda uden for "normal åbningstid". Jeg er også glad for alt den hjælp og råd, jeg har kunne få,  udover det problem jeg havde lige der.

Alt dette har nu også givet mig nogle "gode bekendt", som jeg sparer meget med via de online medier. Det har nu givet mig blod på tanden, til at starte noget nyt, dog i et nyt system (Prestashop) og som jeg snart går online med :-)

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 10:56

Bumb - Jeg er måske den eneste, som vil dele af mine erfaringen og "ups'er" Smile

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:04

Jeg fik lavet en webshop i Woocommerce, da jeg ikke lige havde tid til at lave den i Prestashop. Jeg må sige det var første og sidste gang jeg prøver det ringe system. Overvejer stadigvæk om jeg bare skal fjerne det og starte forfra med en rigtig webshop.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:42

Michael:
Jeg fik lavet en webshop i Woocommerce, da jeg ikke lige havde tid til at lave den i Prestashop. Jeg må sige det var første og sidste gang jeg prøver det ringe system.

Hvad er det konkret du mener er ringe ved WooCommerce? det virker ellers som om at der er mange der er glade for det.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:57

Lundsby:
Hvad er det konkret du mener er ringe ved WooCommerce? det virker ellers som om at der er mange der er glade for det.

Der er mange ting. Men nu skulle det her jo ikke gerne udvikle sig til en diskussion om Webshops. Lad os hellere høre om nogle af dine "bump på vejen" i 2013. Der skulle mig bekendt være nok at tage af Skype-BigSmile

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:32

Michael:
Lad os hellere høre om nogle af dine "bump på vejen" i 2013. Der skulle mig bekendt være nok at tage af Skype-BigSmile

Næ, 2013 har været fantastisk for mig og firmaet. Det var en stor ære, da Thorborg ringede og spurgte om jeg ville hjælpe med at få Dinero projektet ud over rampen. Normalt så har jeg sagt nej, til konsulent jobs selvom pengene er gode, men det her var så spændende at jeg blev nødt til at sige ja. Det var 3 super gode måneder, hvor jeg lærte en masse og fik lært en masse fra mig.

Rent økonomisk har det været et rigtigt godt år, jeg ved ikke præcist hvor meget men vores omsætning er steget betragteligt. Men på en holdbar måde, så vi ikke bare står med et stort overskud, men også den bedste ordre pipeline vi har haft.

Men selvom 2013 har været godt, så ser det ud til at 2014 bliver endnu bedre. Det har jo altid været min drøm, at den største del af vores indtægter skulle komme fra CloudSprout abonnementer, og der er et stykke vej endnu. Men pga. af en markedsføringsaftale med Dinero og de ting jeg har lært ved opholdet ser fremtiden lysere ud for CloudSprout end nogensinde før.

Så i det nye år vil vi ingen lancerer CloudSprout, men denne gang bliver det under navnet Shop7. Konceptet bliver også en del anderledes, end tidligere i stedet for at fokuserer på designfrihed og avanceret funktionalitet, vil den nye version fokuserer på at gøre det nemt og hurtigt at bygge en webshop.

Jeg var med til at fastlægge forretningsmodelen for Dinero, og syntes den er spot on, på samme måde vil Shop7 også være gratis indtil man har solgt for 100K i sin shop.

Jeg har selv enormt store forventninger til Shop7, jeg kan virkeligt se at mange af de fejl vi tidligere har begået koncept og markedsmæssigt, nu er rettet. Så denne gang skulle den være hjemme :-)

Jeg syntes ikke der har været deciderede bump, rent erhvervsmæssigt selvom det selvfølgeligt var været en lang erkendelsesproces at målgruppen skulle indsnævres og produktet skulle være simplere.

Hvis jeg skal finde ting, jeg vitterligt fortryder i det forgangene år, så er det at jeg ikke har fået løbet, og er kommet helt ud af form. Selvom Strandvejen ligger lige udenfor døren, byder på super gode betingelser for en løbetur, så har jeg bare været for doven og det skal der laves om på næste år. For et par år siden løb jeg en marathon og det vil jeg gerne gøre igen i 2014.

Selvom der ikke har været deciderede bump erhvervsmæssigt, så vil jeg nok på den negative side, huske 2013 som året hvor min ellers dejlige kæreste, slog alle mine saltvandsfisk ihjel, da hun var lidt for rundhåndet med alge midlet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)