Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provisionslønnet løsarbejder - hvad er reglerne?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er

Jeg laver gadesalg fra en ladcykel og overvejer mulighederne for anvende en løsarbejder de dage, hvor jeg selv er forhindret. Jeg er dog meget i tvivl om, hvordan det gøres rigtigt i forhold til skat og løsarbejderens rettigheder. Jeg forestiller mig, at kunne tilbyde vedkommende 40% af salget - vil det være muligt at kunne dagslønne vedkommende for hver vagt og bede om, at han selv indberetter lønnen som b-skat (i tilfælde af, at han fx anvender sit a-kort på SU eller andet arbejde)? Eller er jeg virkelig nødt til det helt store lønsystem? Hvis vedkommende er provisionslønnet, er jeg så stadig forpligtet til at udbetale feriepenge, eller er de indeholdt i provisionen? Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er forpligtet til at indbetale pension? Og hvad med ATP? Jeg er selvfølgelig med på, at der udarbejdes en form for ansættelseskontrakt, selvom jeg hverken kan love fast løn eller faste ugentlige timer.

Eller er der en helt anden ansættelsesform, jeg med fordel vil kunne anvende?

Kom gerne med bud og gør mig gerne meget klogere, hvis der er ting, som jeg har overset :-)

På forhånd tak,

De bedste hilsner,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil altid skulle indberette til skat hvis du betaler løn/honorar eller lignende til en privatperson - det må du aldrig undlade. ATP vil afhænge af timetal - Feriepenge tilkommer hvis det er en alm timelønnet. Du er ikke forpligtet i forhold til anden pensionsindbetaling og skal bare skrive at det er uden fast arbejdstid som ren tilkaldevagt eller vikar

Brug evt danløn til indberetning eller direkte på e-indkomst skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)