Hej Jeg er begyndt at bruge dinero til at føre regnskab og har foretaget nogle forskellige indkøb til mit firma. Jeg har et konkret eksempler, og så har jeg et generelt spørgsmål. Det første er indkøb af nogle demonstrationsartifakter, helt konkret er det en magnet tavle og nogle magner som skal bruges til demonstartioner. Og i forbindelse med afholdelse af konulentvirksomhed. Jeg har betalt moms hos min leverandør men hvad skal jeg kalde det i min faktura. Jeg kunne kalde det et diverse køb med moms. Det andet problem er helt generelt at vælge kategori til mine indkøb. Er der en guide man kan bruge. |
Jeg ville lave en ny konto nr 4425 og kalde den domonstrationsartikler og vælge købs moms som moms da jeg ikke er vil med div. men ellers brug 4400 div køb med moms ja
Du må vel med dine indkøb finde en konto der virker passe - enten hvis det er varer du sælger under vareforbrug eller hvis det er andre ting - finde en der passer eller lave nye konti. Med mange ting kan du skrive i tekst, ex skriv AVIS og den foreslår selv konto - så prøve også det
vh John H