Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT hjælp til ældre - et firma værd?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle få venner/familie, ældre mennesker på vejen, som jeg hjæper og underviser lidt - hvordan sender man mails, hvordan vedhæfter man et billede, hvordan overfører man billeder fra kameraet til computeren- den slags. 

Jeg tænker - burde jeg lave et lille firma omkring dette og gøre det mere "officielt", en annonce, en fast pris, frem for en flaske rødvin i ny og næ? Jeg ved godt der findes tilsvarende - men jeg er selv pensionist - omend ikke folkepensionist endnu, men lever af egen optjent pension. Så jeg vil ikke være afhængig af en sådan indtægt - men kunne det give lidt ekstra, samt lidt fradrag for div. udstyr osv., så kunne det måske betale sig alligevel? Hvad synes I? Og hvad skal der til i forhold til momsregistrering osv.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:56

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:28

Det er et meget svært marked. Hvis man skal leve af det, og have en nogenlunde alm. løn, skal man tage mindst 5-600 kr. i timen ex. moms. Og det vil de fleste private, og især pensionister, ikke betale. Alle kender en der lige kan hjælpe dem gratis, eller meget billigt (sort).

Nu lyder det ikke umiddelbart som om at du vil leve af det, men mere drive det som en hobby, og så kommer du næppe over 50K om året. Så en momsregistrering er nok ikke nødvendig. Og du kan stadig trække udgifter fra, bare ikke moms, selvom du ikke er registreret (John må lige rette mig hvis det ikke er korrekt).

Så jeg vil hælde mod at prøve at starte med at tage penge for det, og se hvordan det går, og træffe beslutning om registrering hen ad vejen efterhånden som du får kunder.

Mvh Carsten

PS: Jeg har tidligere drevet en IT support virksomhed med nogle partnere, og havde også private (herunder nogle få pensionister) som kunder. Så jeg har prøvet at være i det marked.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

Carsten Jacobsen:
Og du kan stadig trække udgifter fra, bare ikke moms, selvom du ikke er registreret (John må lige rette mig hvis det ikke er korrekt).
helt korrekt for regulære udgifter - dog ikke ha underskud samlet at trække fra og mere problem hvis vi taler købe en bærbar som også er til privat brug - men regulære udgifter, transport, evt lokale leje os

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)