|
Jeg har lavet en scenografi (kunstnerisk arbejde) til en teaterforestilling som spiller nationalt og internationalt. Både i og uden for EU. Mine spørgsmål er: Skal jeg opkræve moms af mine royalties? Og; Er jeg skattepligtig af mine royaltyindtægter? vh Kristian Knudsen |
Er du momsregistreret og scenografien er arbejde så skal der moms på - er det en ren kunstnerindtægt er der ikke moms på, men som momsregistreret ville jeg forvente den sikkert var med moms men du kan se om andre er klogere eller høre skat eller en revisor ad.
Jeg ville mene, at royalty som jo er en slags "overskudsdeling" ville være momspligtigt hvis du fakturer den fra momsregisreret virksomhed men jeg tror det vil afhænge af, om det arbejde du har udført og som kan udløse den royalty, i sig selv ville være momspligtig.
Hvis du modtager den som honorar som person vil den være indberetningspligtig for udbetaler (og dig som modtager).
Hvis den du fakturer til er med moms og du er momsregistreret giver det jo i alle fald ikke problem for modtageren at du lægger moms på.
Royalty indtægten er du skattepligtig af uanset om du er selskab eller privat
vh
Bliv gratis medlem