Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har end eking fundet produktet - men hvordan kommer jeg igang!?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg har i mange år gået med lysten til at blive iværksætter og få foden under eget bord - men hvergang jeg har præsenteret ideen til venner og familie er de blevet skudt ned gang på gang - så jeg har aldrig turde tage springet fra den bekvemmelige tilværelse med fast løn og sikkerhed til en noget mere usikker tilværelse som iværksætter..!

Men nu skal det være!!! Vi (min kone og jeg) er i en unik position til at starte virksomhed op, da vi pt. er bosiddende i Vietnam, hvor jeg er udstationeret og min kone er hjemmegående. Vi har identificeret de rette produkter som vi bestemt mener vil kunne sælges i stor stil på det dansk og de europæiske markeder...

Vi har kapitalen til at komme igang, men jeg har lidt indledende spørgsmål, som jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med at besvare?

- hvor får jeg undersøgt om jeg kan sælge produktet i DK uden at krænke patentrettigheder - der findes et lignende produkt i DK, men det er ikke det samme - vil blot være sikker inden vi går igang med det store maskineri...

- hvordan kommer man indtil de store kæder, som ide møbler, Ilva, illums bolighus, magasin, illum (sker det bedst gennem en agent eller kan jeg fint selv stå for den del)

- er der nogen der har erfaring med eksport fra østen til DK/Europa og hvad bør jeg særligt være opmærksom på?

- fragt vil uden tvivl blive en af de største omkostninger, som jeg ser det lige nu (dette indlæg er de allerførste spadestik til en forhåbentlig lang rejse som selvstændig), er der nogen der har erfaring hermed, nogen virksomheder der er bedre end andre/billigere end andre i denne sammenhæng!?

- hvordan opnår jeg ret til at importere de pågældende produkter i DK, kunne forestille mig der var en del papirarbejde der skulle udfyldes inden man kan gå igang!?

Disse spørgsmål var lige i første omgang de mest presserende jeg havde på nuværende tidspunkt...

Håber der findes nogen erfarende sjæle derude, som kan være medvirkende til at virkeliggøre en drøm!

Bedste Hilsner,

Kristian

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)