Hej Dette er et lille oplæg til en diskussion som mange forhåbentlig kan få glæde af. Jeg har selv en løsning, men derfor kan der altid komme en masse spændende input herfra.
Vi har i lang tid arbejdet med et overvågnings, og optimerings programmer til servere og softwarepakker på dem. Det er meget videnstung, så de sidste 1,5 år er primært gået med produktmodning.
Vi er en meget lille udviklingsskare, og jeg står selv for salgsmøder, installation, hjælp mm.
Der bruges naturligvis en masse timer om ugen - men det gør vi gerne.
Jeg har et tele-marketing bereau til at booke møder (næsten med for stor succes
MEN nu skal vi nok udvide staben, og hvad kommer først - udviklere eller sælgere ?
Jo flere kunder, jo flere ændringer/tilpasninger/opringninger/ønsker kommer der tilbage. Idag SKAL vi som software leverandør vise flaget og komme med forbedringer osv. Vi er nødsaget til at håndtere de kunder der kommer.
Sælgere er jo nærliggende da de giver omsætning og indtjening, men de kræver løn, pc, mobi, oplæring - og skal vi have en teknisk sælger, eller en super sælger, hvad med løn kontra bonus osv.
Skal vi finde partnere ? Mindre binding, mindre indtjening, mere administration, men eksisterende kunder og et navn man kan bruge.
Skal man låne til udvidelsen når nu alt tyder på guld og grønne skove, eller lade udvidelsen følge indtjeningen ?
Skal man satse på Europa, hele verden, eller kun Sjælland ?
Jeg ved det er meget løst, men nogle må have nogle generelle erfaringer og inputs til ovenstående ! Hvornår udvides, hvordan udvides, hvor hurtig udvides.....
På forhånd tak
- René R. Nygaard
Har du fundet flaskehalsene på dine servere ? |
Hej René