Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumenter først eller bank først? - Praktisk spørgsmål ved stiftelses af selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at stifte et IvS, som jeg gerne vil have kørende ASAP. Jeg er desværre sent ude, men håber jeg kan være klar i første uge af januar. Jeg ønsker at bruge EGEN-erklæring, samt lave et indskud på 10-20.000 DKK.

Men jeg har et praktisk spørgsmål, når jeg følger Erhvervsstyrelsens vejledning:

1. Jeg har stiftelsesdokumenter og vedtægter klar, og de er klar til underskrivelse.
  2. Men kapital skal indbetales senest 2 uger fra underskrivelsen? .... men hvilken bankkonto?

Når jeg snakker med min bank fortæller de mig at jeg skal have selskabet FØR vi snakker bankkonto, hvilket gør det lidt interessant.

Så: hønen eller ægget, hvordan gør man praktisk med kapitalen?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du vil kunne se en debat om det mellem Jacob T og Tonny S P. hvis du ser de nyere debatter om IVS (indlæg i går og idag)

Jeg tror ofte banker vil takke nej til en erhvervskonto før CVR er oprettet, og så står man jo i en klemme hvor man ikke kan bruge egenerklæring til noget. Du skal høre dem om ikke de kan oprette den som XX IVS under stiftelse - men det er givet et af de punkter der kan vise sig tricky ved egenerklæring. Et område der stadigt må siges at være lettere uafklaret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:50

Tak for hjælpen - det gik banken med til :-) De opretter en konto i mit personlige navn, med navnet "Selskabsnavn IVS - under stiftelse"

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 15:26
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)