Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man afskrive på lejet matriel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 06:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et personligejet firma. Fra 1/1-14 har jeg stiftet et aps. Jeg arbejder for et større firma hvor jeg lejer mig ud til og derigennem tjener min løn. Grunden til at jeg har startet aps er at jeg gerne ville starte helt for mig selv en dag. Så tænkte om de ting jeg skal bruge i mit personligejet firma, hvor jeg lejer mig ud, om aps'et ikke kunne købe alt det (det er alligevel det samme jeg skal bruge når jeg starter selv + en masse andet) og så leje det ud til mit personlige firma. Så får jeg penge ind i aps'et til at shoppe flere ting mm... Min plan er at starte selv i 2015 og der skal alt køre fra aps'et.
Kan bare ikke finde ud af om det personlig ejet firma så skal afskrive på "leje af materialer" hvis det f.eks. er 10.000kr+moms om måneden. Da de fleste maskiner koster over straksafskrivningen skal aps'et selfølgelig afskrive på dette. Håber i forstår
Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået din situation rigtigt. Jeg kan dog fortælle dig at hvis du har et ApS som lejer noget materiel ud til din enkeltmandsvirksomhed, så skal du afskrive på aktiverne i ApS'et. Husk at lejen skal være markedslejen.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fik nok forklaret mig lidt langt og tosset ;) Det jeg egentlig søger svar på er om selve "lejen" kan straks afskrives hele tiden eller om den skal afskrives når den overstiger afskrivnings grænsen? Er godt med på at aktivere i aps'et selvfølgelig skal afskrives som alt andet...
Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke afskrive noget i enkeltmandsvirksomheden, da man skal have rettighederne til at aktiv før at man må afskrive på det. Det er underordnet om lejens størrelse, du vil aldrig kunne afskrive på et lejet aktiv. (Uden at komme ind på leasingregler) Men du har naturligvis fradragsret for omkostningerne i enkeltmandsvirksomheden.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er godt klar over at jeg ikke kan afskrive på noget man ikke ejer. Når man leaser noget så kan man jo hele tiden straksafskrive leasingen, også selvom man kommer over straksafskrivnings grænsen. Så spørgsmålet er egentlig kun om leje også kan det? I mit tilfælde kommer jeg jo også over straksafskrivnings grænsen på et år...
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)