Jeg har ca. 10.000 kr til at investere i mit nyopstartet webbureau. Men jeg aner ikke, hvad der er klogest at bruge sine penge på, når man lige er startet. SEO, markedsføring, revision, gemme pengene og opbygge større kapital, mm.?
I mine øjne er det marked meget mættet. Derfor er det vigtigt, at du ser indad, og finder ud af, hvordan du differentierer dig fra alle de andre. Hvad kan du, eller hvad kan du tilbyde, som dine konkurrenter ikke kan?
Når du ved det, har du en grund til, at kunderne skal vælge dig. Så kan du markedsføre dig med udgangspunkt i det.
Hvor du skal markedsføre dig afhænger i høj grad af, hvor din målgruppe befinder sig. Og det afhænger igen af, hvad du kan tilbyde. Så det er en længere process, hvor der i mine øjne ikke er noget simpelt svar. I al almindelighed skal man dog passe på med bare at kaste pengene hovedløst i Google Ads eller lignende. Sørg for, at have en strategi.
Mange tak for de gode råd. Jeg tror du har ret mht. at finde en niche. Lige nu laver jeg både webshops og alm hjemmesider, men jeg tror, jeg vil holde mig til webshops. Jeg er i gang med at lære SEO. Det er ikke noget, jeg har brugt så meget tid på før nu. Jeg har lavet webshops i et andet firma med en kammerat, hvor jeg stod for udvikling af sitet og han stod for SEO.