Hej Aminoer. Jeg sidder som Account Manager hos Ankiro, og vil lige forklare lidt om forskellen på de to produkter.
Ankiros produktlinje kan groft sagt opdeles i to, nemlig søgemaskiner og spørgsmål/svar-systemer (de såkaldte iFAQ'er), og er rettet mod to forskellige behov.
Søgemaskinen kan bruges som både traditionel dokumentsøgning (store websites med mange teksttunge sider) og produktsøgning (til webshops/databaseopslag), hvor spørgsmålet enten er kort og præcist formuleret, som f.eks. "pris på adsl" hos TDC eller "harry potter" i en online boghandel.
iFAQ'en er mere rettet mod komplekse spørgsmål der kan stilles på mange måder (eks. "jeg fatter ikke en brik af min telefonregning" eller "mit internet er gået i stykker, hvad skal jeg gøre"), og bruges typisk af organisationer med et stort run på deres call center eller kundeservice.
Man kan sige at de to systemer lever, ikke i konkurrence, men i samhørighed med hinanden. Søgemaskinen vil klare op mod 95% af de normale forespørgsler man typisk ser på et større website, og iFAQ'en vil håndtere de resterende, der ikke kan finde svaret via søgemaskinen fordi der måske ikke lige eksiterer dokumenter der indeholder præcis dét svar de leder efter, og som derfor ellers ville ringe til kundeservice og bruge en masse tid og organisationens penge på dette.
Det var lidt om det :)
Til Hans vil jeg sige at vi pt. er i dialog med din udbyder omkring et samarbejde, og vi vender tilbage når vi er blevet afklarede omkring dette, men selv om det optimale selvfølgelig er at søgeløsninger er 100% integreret i webshoppen, er det naturligvis også muligt for os at lave en løsning udenom dem, via simpel http.