Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamation over gaver til kunder?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg udloder gaver i forbindelse med en konkurrence, skal jeg så afholde reklamationsretten, hvis produktet går i stykker?

Jeg har f.eks. et ubrugt digitalkamera, som jeg selv har fået med som gave i forbindelse med et privat køb og som jeg ikke selv har brug for. Det tænkte jeg på at smide i en gavepulje og udlode i en konkurrence til mine kunder. Men hvis nu kameraet går i stykker - er det så mig, der skal stå for reperationen af det? Eller kan jeg undgå det, når det netop ikke er et køb og dermed ikke har noget med købeloven at gøre?

Jeg handler ikke selv med elektronik, så kameraet har ikke nogen relation til min shop. Jeg vil blot bare glæde en af mine kunder med et kamera, der forhåbentlig ikke går i stykker. Men hvis nu... ??

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, ville jeg lige ringe til forbrugerstyrelsen og spørge dem.

En hurtig søgning på nettet giver mig det indtryk, at hvis deltagelsen i konkurrencen er gratis, er der ingen garanti/reklamationsret på varen. Men jeg er bestemt ikke sikker.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)