Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for at have firma der hjemme...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har et spørgsmål til det at have firmaet på privat adressen. JEg skal opstarte et Konsulentfirma, hvor jeg bl.a skal udføre Rekrutteringsopgaver.

Jeg skal arbejde hjemme fra, og møder etc., skal som udgangspunkt afholdes i privaten. Der vil derfor ikke være specielt indrettede lokaler til virksomheden. Kan man så IKKE trække en øre fra i skat? Hvis man hver dag f.eks fra 09:00-16:00 bruger et specielt rum i huset...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07

Nej det kan du desværre ikke, idet jeg udgør fra vi taler om personlig virksomhed drevet hjemmefra. Rummet skal være indrettet så det 24 timer rundt i døgnet ikke kan bruges i privaten - gerne med egen indgang og ikke en gang med passage igennem.

Man kunne så sige, hvad skulle du ha fradraget for - du har jo så heller ikke en udgift til det i princippet, det koster jo ikke det store at du sidder der og at du siger hej til kunder i din dagligstue. Retfærdigt eller ikke, det er nok svært at komme det nærmere, hvis ikke værelset er indrettet udelukkende til virksomhedens brug. Var du så ejer af huset, ville det ikke en gang nødvendigvis redde dig, for så skulle du jo tage husleje til indtægt og beskattes af det.

Læs evt om FRADRAG FOR VIRKSOMHED I BOLIG 

vh

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:12

Ok...tak for svar :)
Jeg har længe haft lokaler ude i byen, så er lidt grøn på privat fronten.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:27
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)