Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenligning af lønmodtagerløn og freelancerløn på faktura

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der en gylden regel / en målestok for, hvordan man vurderer en freelancerløn på faktura kontra en løn som alm. lønmodtager?

Lad os sige du forventer en lønmodtagerløn på 200/timen + ferie med løn og løn ved sygdom, løn på helligdage osv. - men at du i stedet skal fakturere. Hvad ville du så forvente i timepris? Hvor meget lægger du på for at kompensere for de ekstra fordele man har som lønmodtager.

Jeg ved der ikke kan gives et helt simpelt svar, da flere faktorer kan spille ind. Men hvis vi tager udgangspunkt i en længerevarende aftale med et timeantal af en fornuftig størrelse. Er der en form for rettesnor man kan gå efter?

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først skal du være opmærksom på, at hvis denne længerevarende aftale med timetal osv ligner en almindelig lønmodtager aftale, så er det ikke lige til at fakture som honorar f.eks. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html som bl.a har godt link til skat der viser et par måder man sondrer. Det er ikke et aftale spørgsmål eller kontrakt indhold, men virkeligheden som afgør om det er korrekt eller ikke

Hvis det er korrekt selvstændig virksomhed ville jeg ikke gå for mindre end + 35% på lønnen mindst, til erstatning af ferie, evt sygdom, opsigelse, atp o.l. - snarere 50% hvis du selv skal lægge værktøj/udstyr osv til.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)