Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

17. december - En dag i smerte! Vågner op til omfattende google devaluering - Devastating to business!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Formiddagen startede ud med omgående fosterstilling! Af SEO-teknisk/politiske årsager og som de fleste ved, så kan jeg ikke nævne hjemmesidenavnet (Big G is listening), så hvis nogen ønsker at gå dybere ind i opgaven er I velkomne til at sende PM - og jeg er også åben for samarbejdsaftaler, da jeg pt er en presset mand.

Her får I lige hvad jeg har skrevet på mit gebrokne engelsk til en tysk freelancer jeg arbejder sammen med: (p.s. siden er på tysk og er hostet geografisk i østrig, har ranket nr 1 og 2 på mange vigtige keywords i google.de i 5 år plus).

"

Hope you can help us out with your expertise here.

This night something has happened.
 xxxxxxxxxxxxxx.de has been devalued in Google.de. It is all over. We lost all rankings. Site is not banned but has dropped significantly - from being profittable to having wortless positions now.

Webmaster tools give us no indication of what has happened.

So currently we are trying to figure out, what has happened during the past weeks.

1. We have bought links - but from non spammy pages with a decent authority - we are gonna check those sites now.
2. Yesterday I activated a "nofollow" plugin to make all outgoing links nofollow. Could it be some kind of penalty for making linksculpturing?
3. I have bought fake Google traffic, 2500 visitors a day - to target specific keywords - all with a very low bouncerate and Unique IP's
4. Bigger devaluation of the compayny who carryis the whois information for us, www.Mediaon.com ? (they are know for having spammy sites in their portfolio)
5. Some of the new links you have build
6. Could it be penalty for old links

What you think.  This is of great importance to us, that we ressolve this very serious issue.

Best regards Jacob."
Tilmeldt 21. Dec 09
Skrevet kl. 12:36

2 noter:

Der skulle selvfølgelig stå 17 december og siden har intet at gøre med med siden i min Signatur. SIgnatursiden er en grim lille satan hvad angår SEO :-b

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:45

Sidens navn fremgår tydeligt af din mail til din freelancer. Så hvis Big G kigger med, så har de måske fået bekræftet det, som gjorde siden mistede rankings. For du omtaler flere ting, som kan straffes, hvis de opdages...

Tilmeldt 21. Dec 09
Skrevet kl. 12:55

Tak fordi du er væsentlig mere vågen end jeg er :-)  Det er rettet nu! DOOH.  Ja er nok lidt slået ud pt :-/

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 13:01

Den er så blevet indekseret af Big G med sidens navn...

Tilmeldt 21. Dec 09
Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det sker så hurtigt - så lad os håbe den kører den over igen - i løbet af nogle timer.

Opklaringsarbejdet er igang - og jeg har fundet kraftige indicier for at vi er udsat for negativ SEO.  - Passer med at vi har været udsat for en kampagne der har løbet i præcis 30 dage. God damn - så må igang med disavow Tool.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 13:59

Hej Folmand,

Nu har jeg har kigget på jeres linkprofil, og det var kun et spørgsmål om tid, inden Google gjorde noget ved det. Med Hummingbird har de altså fået en fintunet maskine, som er begyndt at rive tæppet væk under de gamle links-strategier, som ellers virkede før. 

Når jeg kigger på jeres site via Ahrefs, ser jeg følgende:

1) Links fra spammy sites

2) Overoptimerede ankertekster

3) Overoptimerede blogkommentarer

Du kan måske have 20% links som ser sådan ud, men 100% går ikke mere. I skal have luget ud i de links som er spammy og så starte forfra desværre.

Christopher

Tilmeldt 21. Dec 09
Skrevet kl. 14:18

Tak Christopher.

Har lige et par punkter:

1) - det er en side vi har overtaget - Først i August - og vi er først begyndt egentlig drift i september. Alt hvad der ligger forud hører fortiden til

2)  Men her er det så at den negative SEO kampagne er kommet ind i billedet.  på 30 dage har vi fået 1000 links fra 100 forskellige domæner. De 500 links har samme ankertekst, som slet ikke er relevant.   Så første step er at vi skal have diavowet disse 1000 links - og så sendt en reconsideration request.

Herefter må vi tage det andet som det kommer.

Siden har aldrig tidligere været straffet - og vores linksttrategi satser netop på stor linkdiversitet - go vi er meget forsigtige med anker optimering.

Det er ikke særligt sjovt det her - men dog et meget spændende casestudy, eftersom 2014 er udråbt som året for hvor Negativ SEO for alvor vil komme på banen. Jeg tager gerne mod flere inputs og skal nok holde jer opdateret.

vh

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 14:32

Jeg tænker bare: Du har købt links og du har købt falsk Google trafik?

Så er det vel på en måde selvforskyldt.

Hvad med at bruge rigtig trafik og rigtige links? Nu ved jeg godt at SEO er lidt i en gråzone nogle gange, men alligevel...

Håber du får styr på det og får en god omstart :-)

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 14:45

Hej Folmand,

Superspændende case helt sikkert, og endnu et bevis på at Hummingbird er en fintunet maskine, som kommer til at gøre det onde ved masser af sites fremover. Når jeg kigger ned over hans gamle links, så kan det næsten bedst betale sig for jer at starte helt forfra (som du også siger, at i har gjort), med mindre der er nogle links fra samarbejdspartnere, leverandører etc. 

Jeg kan se, at i bl.a. arbejder med artikelmarketing, men imo har det altså ikke den store effekt mere med mindre det er niche relevante artikelsites. Jeg ville klart anbefale, at i fokuserer på hans indhold i første omgang. Find ud af hvilke guides der er populære og lav dem om til de ultimative guides istedet. På den måde kan i gennem outreach få links fra rigtigt gode sites, som ikke alle kan få links fra. 

Christopher

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)