Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed SKAT

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Vil høre hvordan reglerne er ang. SKAT.
Har en virksomhed, som har kørt ca. et år, det er først begyndt at give lidt overskud nu, men jeg tager ingen penge ud af virksomheden.
Skal der betales SKAT af firmaets indestående beløb ? Eller skal der kun betales skat hvis jeg tager penge ud af firmaet for at lønne mig selv ?

De penge man selv har smidt i firmaet, kan disse tages skattefrit ud af firmaet og hvordan ? skal dette indberettes nogle steder, eller kan man bare tage dem ud ?

Fortsat god aften :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:09

I en enkeltmandsvirksomhed er midlerne som sådan sidestillet med dine personlige midler.
Det betyder, at det du hæver eller indsætter ikke har skattemæssig betydning.

Til gengæld skal du lave et årsregnskab der pr. 31.12 opgør resultatet, baseret på indtæger og udgifter.

Dette resultat, skal du opgive på selvangivelsen, og du bliver dermed beskattet af det samlede resultat.

Skat er derfor alene baseret på overskuddet og har ingen samhørighed med (direkte) med indestående i form af likvide midler. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40

Du bør ta noget hjælp med at forstå regnskabet - ellers kan du let lave fejl - misse fradrag og få problemer med skat og moms er jeg bange for

Du betaler som Jesper skrev, skat af virksomhedens overskud, og det du indsætter og hæver personligt har intet med skat at gøre - læs her om hvordan man BETALER SKAT I EN PERSONLIG VIRKSOMHED og forstå at det intet har at sige hvad du hæver eller hvad der står oå en bankkonto, kun overskud/underskud tæller

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)