Hej alle Jeg har en ide jeg gerne vil give frit videre til andre. Jeg er nemlig ingen Ole opfinder, slet ikke inden for teknikkens verden. Men i trafikken er et at de store problemer jo at folk ikke holder afstand til dem foran, og dermed sker der mange småsammenstød, nogle gange større. Min tanke går så ud på at udvikle en censor der hjælper en til at holde den rette afstand. Censoren skal så udvikles så den samtidig er afhængig af ens fart. Forestiller mig så der skal komme et lille bib lyd, og en lampe der lyser i kabinen, hvis man er for tæt på det foran. Altså kører man 10 km i timen i køkørsel så kan man jo være væsentlig tættere på den foran, end hvis man kører 130 på motorvejen. Det rigtig smarte ville være hvis man i bagruden havde en der lyste op hvor der stod HOLD AFSTAND hvis ham bagved kom for tæt på en. Men som sagt er jeg slet ingen teknisk ekspert, så aner ikke hvor nemt det er at udvikle eller om overhovedet muligt. Men jeg synes det ku være rart at vide om man egentlig er for tæt på i forhold til hvad man burde. Især det med bagruden kunne være rart! I håb om det så fik nogle af dem der ligger i røven på en til at holde lidt bedre afstand. Så tekniske eksperter ude i det ganske land. En ide til jer :) |
Jeg synes jeg har hørt om et system meget lig det du beskriver, som allerede skulle findes i nogle af de nyere Mercedes. Så bestemt ikke en ide uden potentiale ;)