Hej
I har et stykke igen. I kan ikke leve med nogle af de fejl I har. Har i slet ikke testet selv? Hvis I har haft mange runder med inderne, så synes jeg I har gjort et aldeles frygtelig dårlig forarbejde. At klage over at inderne "ikke kan tænke selv" dækker blot over at I ikke har tænkt selv. At noget som skal udvikles er beskrevet "meget detaljeret" er ikke helt uvanlig.
Nu, jeg skriver hvad jeg oplever. (Tilføjet: Havde jeg vidst hvor dårlig det var, så havde jeg ikke brugt tid på dette)
Umiddelbart bliver jeg helt hægtet af.
Kommer ind på noget som ser lidt spænende ud, men umiddelbart dækkes dette af en (velment) forklaring. Den ville jeg gerne få kalde frem selv, hvis jeg syntes den var påkrævet. Ikke nok med det, før jeg får chancen til at læse brugsanvisningen, "går skærmen i sort" og i stedet får jeg tilbud om at deltage i en brugerundersøgelse. Jeg vil da for …. ikke deltage i en brugerundersøgelse - jeg har jo ikke engang nået at læse et eneste ord på jeres side. Det står også her at man skal acceptere Privatlivspolitik. Er det jeres Privatlivspolitik eller Userreports? (Når (hvis) jeg klikker på den ser jeg at det er UserReports)
Så;
1. Gør den velmente hjælp frivillig.
2. Sørg for at man ikke mødes af en brugerundersøgelse. Userreport kan vel bruge noget af sin karantene hokus pokus til at lade det gå lidt tid før det popper op en undersøgelse. Eller, så lav et link (med en belønning) for at bede folk selv vælge om de vil deltage. Eller lave en løsning som popper op en undersøgelse første gang folk forlader siten.
Tilbage på hjælpesiden:
1. I skulle have alt oversat inden I viser det frem.
2. I bør læse korrektur på det som er oversat.
3. I har byttet rundt på overskrivter og tækster.
Ikke bestået.
Så er jeg kommet tilbage til forsiden, og det ser interessant ud.
Ok at banner skifter.
Jeg vælger at trykke på en af de grå bokse, og hvad sker? EN NY BRUGERUNDERSØGELSE!!!! Enda jeg har svaret på alt.
Vel, så kommer jeg til en mere traditionel side, med menuer på venstre side. Fortsat masse blandet engelsk/dansk. Få styr på det.
På "Gavekort" forsvinder menuerne.
Få styr på Presse
Få styr på Teamet.
Nu giver jeg op, i frustation over hvor dårlig I har testet. På grænsen til uforskammet at bede folk her at bruge tid på dette. Det er også flere ting på forsiden som burde forbedres.
Får indtryk at I skal sende tekster til inderne når I har oversat dem? Eller er det et CMS bag? Hvis så, hvorfor ikke få fikset oversættelserne? Hvis der ikke er CMS bag, skal I så snakke med inderne hver gang I skal ændre på tekst?
Kom tilbage når I har gjort lektien lidt bedre.
Næste gang, brug polske udviklere. De jeg har arbejdet med finder alle dine mangler i specifikationerne. Jeg har også brugt vietnamesiske udviklere, og det gik godt - men så var specifikationerne gode.
mvh Øyvind