Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto og regnskabsresultat er ikke ens

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg har et stort overskud på min bankkonto, er der underskud i selskabet. Hvordan kan det passe?

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:08

Hej Susanne. 

Har du betalt Moms og Skat af din drift?

Det giver ikke mening, at du har penge på kontoen, og samtidig har underskud - med mindre du altså har kreditorer du ikke har betalt.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan der være masser af årsager til (moms betaling kunne være en af dem, for moms påvirker ikke driften, men skal jo gerne findes i banken så du kan betale moms efter kvartalet)

Du kan ha købt varelager - lad os sige du har betalt med 100.000 kr - og lagt det på lager. Nu har du byttet 100.000 kr penge i banken ud med 100.000 kr værdi i lager, lige som du jo kan ha en række kunder der skylder dig penge - flere end du har kreditorer som DU skylder penge

Du skal helt enkelt starte med at se din samlede balance. Aktiver og passiver, reguleret for årets resultat skal give helt præcist samme tal - det af navnet balance

Hvis så det ikke stemmer, så har du noget galt i din bogføring og må lige finde en økonomiperson der kan løbe det igennem for dig - evt få gratis tilbud på www.agera.dk 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)