Så har jeg fået brev fra skat at momsregnskabet for juli kvatal skal indberettes og betales senest d. 11/11.. Jeg startede op pr. 1 August... Så burde jeg ikke få brev om momsregnskabet fra August kvatal?
Men lige et andet spørsmål.. Jeg blev pludselig itvivl om hvad det egentlig er man trækker fra? Trækker man hele beløbet ex. moms fra i årsregnskabet, og så trækkes momsen fra i momsregnskabet. Jeg var bare i tvivl om man kun kan trække momsen fra, eller også hele købsprisen?
Jeg har solgt en del varer inde på trendsales, og betaler et vildt beløb i gebyr hver gang jeg sælger en vare. Kan den gebyr trækkes helt fra?
Et år består af 4 kvartaler; januar, April, Juli og Oktober. Er du startet 1. august, er du startet i juli kvartal og skal derfor afregne moms for august og september pr. 11/11.
I årsregnskabet trækker du beløbene ex. moms fra. I momsregnskabet trækker du momsen fra. Du skal være opmærksom på at det ikke er alt der er moms på, det skal fremgå af fakturaen.
Jeg kender ikke Trendsales og deres gebyrer, så jeg ved ikke om der er moms på gebyret.
Ud af ovenstående regnestykke er det kun de 37,80 der har noget med dit momsregnskab, handelsgebyret posteres som en udgift og har intet med din momsafregning at gøre.