Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Patent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg har fået en ide, som jeg godt kunne tænke mig at tage patent på. selve kernen af iden er allerede er opfundet, men min ide bygger videre på den. Nu er mit spørgsmål så, kan man tage patent på noget, hvis kernen af iden allerede er opfundet? 

Mvh Asker 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 23:35
Eller kontakt Mogens hos Ludvigsen Patent, han
findes på www.eneret.dk
Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:49

Ja - hvis det nye adskiller sig væsentligt fra den kendte teknik - herunder at man ikke blot har tilføjet noget andet kendt teknik uden at dette gav en ny og overraskende virkning.
Sørg for at holde tæt med ideen, da det er en forudsætning for at det kan være 'nyt' i patentsammenhæng.
Søg råd hos en rådgiver

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:39

Ja det er korrekt at man kan opnå patent for så vidt

1) hvis det nye adskiller sig væsentligt fra den kendte teknik - herunder at man ikke blot har tilføjet noget andet kendt teknik uden at dette gav en ny og overraskende virkning. Det er det der hedder opfindelseshøjde eller 'non obvious for the person skilled in the art' det vil sige ikke nærliggende for en såkaldt fagmand

2) og opfindelsen er ny

3) den virker

4) og opfindelsen er industrielt anvendelig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)