Hvad skal det kunne? jeg kan godt lide debat så derfor ville jeg lige høre jeres tanker om det ultimative, det perfekte webshop CMS. Her er min egen liste over funktioner bare for at få bolden til at rulle. Skrevet i python/dot.net/C++ for web etc. (da dets eksekvering er mange gange hurtigere end PHP) Skal ikke kunne genere Duplicate content, (det skal simpelthen være umuligt at få det til at lave DC) Skal have en kompleks AI algoritme som kan auto-name/auto-title alle siderne. Skal have et kundeservice system som både kan være en kompleks AI algoritme ligesom det også kan være webshop ejeren. Skal kunne designes i CSS altså dvs. du uploader bare en CSS fil med dertil hørende billeder i Admin panelet og kablammo så har webshoppen et nyt design/layout. Skal selv kunne skrive product descriptions uden HI (Human interaction) hvilke funktioner skal et system indeholde for at kunne bære titlen verdens bedste webshop system. Edit glemte helt at skrive ingen funktion er for vild da dette jo bare er fri fantasi (indtil videre :-)) |
Ja hvis der er åben for fri fantasi tænker jeg på:
Fri design mulighed for både bruger, designer & programmør. (skalering på bruger kompetence mener jeg)
Responsive sider med en god editor der kan finde ud af at skalere både tabeller, tekst & billeder.
En funktion der giver mulighed for at trække tal ud fra salgsdatabasen med en drag and drop funktion (savner dette i de webshops jeg har haft)
En god CMS del integreret i shoppen
Bare nogle hurtige tanker her en torsdag formiddag, kommer med mere når jeg kommer i tanke om det :-)