Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det ? - Prischeck

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For et år siden undersøgte jeg hvad en hosted løsning af 1 stk server med en Oracle database kostede at hoste. Vi fik i den forbindelse et tilbud på ca. 6.000 kr om måneden og ca. 20.000 kr i opstarts udgifter. Det tilbud synes vi ikke var godt nok. 

Er det stadig prisen, eller er det blevet billigere ?

Jeg skal bruge en server der skal drive 1 oracle database (Blot standard edition) 1 IIS og ellers køre nogle batch-job om natten. Det er således nok med en lille standard server. F.eks. 4 GB ram, 2*250 GB harddisk og en CPU af normal størrelse (2-3 Mhz).

Tak for hjælpen. Husk at definitionen på en succesrig iværksætter er at du lever af det. Idea

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:35

Tjaa, 4gb ram og 2x300 gb sca320 harddiske til en fornuftig HP server koster i sig selv de første cirka 15.000.

Serveren det skal smides i koster jo også en pæn pose penge, for slet ikke at tale om at licensen til Oracle nok også koster lidt? (Jeg bruger ikke selv Oracle)

Dertil skal lægges udgifterne til drift og vedligeholdelse, så set herfra virker prisen ikke direkte urimelig synes jeg.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:42

Det var dog en voldsom pris...med mindre Oracle licensen er inkluderet og der er tale om overdrevet dyre servere. Min tanke er at du måske kan bruge den gratis oracle version?

Anyway jeg kan tilbyde dig en maskine der kan klare det der (går ud fra du mente Ghz istedet for Mhz...det er _mange_ år siden vi havde 3Mhz maskiner), vi snakker her en AMD64 3200+ med 2x250gb Harddisk i raid og 2gb ram. Det vil ligge på omkring 2000kr om måneden og 2500kr i oprettelse inkl Windows 2003 Server.

Giv mig et kald på 405 11 627 hvis du vil vide mere eller bestille :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32

Hvis det er ligemeget hvor du har maskinen stående, kan du få fantastiske priser i Tyskland på store linjer, og med store maskiner - til billige penge.

F.eks. kan du få en rootserver fra 49€ til 149€ pr måned.

http://www.hetzner.de/rootserver.html

Så hvis det er ligegyldig hvor den står, vil jeg foreslå dig at søge lidt på hostede steder i Tyskland. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:36

Uanset hvilken løsning du vælger, skal du være meget opmærksom på hvilken service du får med i prisen.

Jeg tænker her på om det er dig selv der skal stå for den daglige drift af serveren (det er det f.eks. de fleste billige steder i Tyskland) - Så hvis du ikke har en mand i huset der har styr på serveren og Oracle kan det hurtigt blive meget dyrt i konsulenttimer (De Oraclefolk jeg kender tager en ikke helt ublu timepris hvis det er ad-hoc de skal arbejde) 

Derudover bør du også overveje hvilken backupløsning du har til dine data. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:45
Jeg vil give Anders ret i de bekymringer han nævner - en server er ikke "bare" en server :)

Generelt vil det være nemt for dig at finde en udbyder der kan tilbyde dig en dedikeret Windows server, det store problem i dit tilfælde er Oracle licensen samt drift af Oracle databasen hvis det er nødvendigt (ligesom Anders kender jeg heller ikke noget til Oracles licensforhold). For at kunne sige om det tilbud i har fået er dyrt eller ej, kræver det en del flere detaljer - drifter i selv serveren, er der backup inkluderet, hvad er det for en server, er der trafik inkluderet, hvilket serviceniveau er der etc.

Tjek eventuelt om udbyderen der tilbyder dig en Windows løsning er Microsoft SPLA partner, hvilket betyder de er en del af Microsoft's samarbejdsprogram for hosting virksomheder som giver dem de fornødne rettigheder til at videreudleje Microsoft licenser i forbindelse med hosting.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:32

Det ville hjælpe lidt at vide lidt mere om den underliggende applikation og dermed om Express edition ville være en mulighed :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)