Hej For et år siden undersøgte jeg hvad en hosted løsning af 1 stk server med en Oracle database kostede at hoste. Vi fik i den forbindelse et tilbud på ca. 6.000 kr om måneden og ca. 20.000 kr i opstarts udgifter. Det tilbud synes vi ikke var godt nok. Er det stadig prisen, eller er det blevet billigere ? Jeg skal bruge en server der skal drive 1 oracle database (Blot standard edition) 1 IIS og ellers køre nogle batch-job om natten. Det er således nok med en lille standard server. F.eks. 4 GB ram, 2*250 GB harddisk og en CPU af normal størrelse (2-3 Mhz). Tak for hjælpen. Husk at definitionen på en succesrig iværksætter er at du lever af det. |
Tjaa, 4gb ram og 2x300 gb sca320 harddiske til en fornuftig HP server koster i sig selv de første cirka 15.000.
Serveren det skal smides i koster jo også en pæn pose penge, for slet ikke at tale om at licensen til Oracle nok også koster lidt? (Jeg bruger ikke selv Oracle)
Dertil skal lægges udgifterne til drift og vedligeholdelse, så set herfra virker prisen ikke direkte urimelig synes jeg.