Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP: Overbelastning af min database på webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hjememside/webshop går ofte ned grundet "blocked because of many connection"

Jeg har selv kodet hjemmesiden i classisk ASP og en MySQL database og det virker fint og jeg mener også at jeg får lukket alle mine database forbindelser efter brug "næsten" hver gang.

Men jeg har nu gået min side igennem så mange gange og sikret mig at jeg har gjort det hvert sted.

Jeg lukker et database kald med:

RS.close
Conn.Close

Efter hvert SELECT-kald

Og i bunden af siden slutter jeg så af med:

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Er der mere jeg kan gøre eller er der en funktion hvor man kan se hvad forbindelser som er åbne og som skal lukkes eller hvordan jeg sikre mig at alt lukkes.

Håber nogle kan hjælpe da det går ud over mit julesalg som jo er meget vigtig.

Mvh. Magnus

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 14:42

Jeg kender ikke ASP, så jeg kan ikke hjælp dig med hvordan du skal lukke dine forbindelse.

Jeg vil anbefale dig at analysere din kode og undersøge om du har brug for alle de databaseopslag du laver. Du kan f.eks. cache tunge queries eller optimere dine queries.

Hvis dine sider er relativt statiske kan du også cache din frontend HTML. Det kan du enten selv kode dig frem til eller du kan flytte dit site til et webhotel der tilbyder Varnish cache som f.eks. Meebox og Gigahost.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:30

Torben Lundsgaard:

Det kan du enten selv kode dig frem til eller du kan flytte dit site til et webhotel der tilbyder Varnish cache som f.eks. Meebox og Gigahost.

Så vidt jeg ved, er der ingen af de 2 overstående udbydere der supporter asp på deres webhoteller, men Meebox har selvfølgelig deres Cloud Server.

Ved ikke om Lundsby ved noget om classic ASP, men han er meget kompetent .net udvikler!

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 08:54

Indy:
Jeg har selv kodet hjemmesiden i classisk ASP og en MySQL database og det virker fint og jeg mener også at jeg får lukket alle mine database forbindelser efter brug "næsten" hver gang.

Hej

Er ganske nemt at løse, bed din udbyder sætte din max_connections limit op på din database server, det er en SQL sætning og dit problem er løst. Du er sat alt for lavt, og det er grunden til at du har dette problem.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:17

WebHosting Support:

Indy:

Hej

Er ganske nemt at løse, bed din udbyder sætte din max_connections limit op på din database server, det er en SQL sætning og dit problem er løst. Du er sat alt for lavt, og det er grunden til at du har dette problem.

Mvh WebHosting A/S

Shoppen kunne også være kodet dårligt, som gjorde at der måske var 100 eller 400 connections åben samtidig.

Vi kender ikke systemet, så du kan ikke gå ind og sige at max_connection limit er for lav, uden at vide hvad vi snakker om.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:57

Lucas - Hosting4Real:
Ved ikke om Lundsby ved noget om classic ASP, men han er meget kompetent .net udvikler!

Mange tak, det er en små 14 år siden, jeg sidst udviklede i Classic ASP, men jeg kan da godt huske lidt.

Måden connectionen lukkes på ser rigtigt ud. Men det man skal være opmærksom på i Classic, er at man bliver nødt til at lave fejlhåndtering som kan lukke connections hvis der sker en fejl. VBScript understøtter ikke try/catch så måden at lave fejlhåndtering på er via ON ERROR RESUME NEXT her kan Google evt. hjælpe dig.

En anden vigtig ting, som jeg nok personligt ville starte med er at sætte connection timeout ned, jeg mener som standard den er 30 eller 90 sekunder. Det betyder som udgangspunkt, at hvis du leaker en connection så går der mindst 30 sek. før den bliver slået ihjel. Hvis du i stedet sætter connection timeout til 10 sek. så går der kun en tredje del af tiden. Du kan evt. eksperimenterer lidt med forskellige værdier senere, men lige nu er det med lidt held den indstilling der redder trådstarters julehandel.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)