Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med at udgive Amazon Kindle ebøger

Side 2 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nicklas

Jeg kan ikke sende dig en PB herinde, ved ikke lige hvorfor? Men jeg vil gerne have et link til dit kursus, du kan evt. sende det på soren.vadskaer@hotmail.com :)

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek din inbox;)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

TUSIND tak for svar - undskyld den sene tilbagemelding, men har meget om ørerne. Tjekker links ud... fabs :)

God dag

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Kingo:

Hej alle,

Brugeren Thomas Hansen forhørte sig for noget tid siden, om der var nogen herinde der havde erfaring med Kindle Direct Publishing (KDP) på Amazon Kindle Store.
Jeg meddelte dengang at jeg netop var startet og ville melde ud senere hen hvordan det var gået.

Jeg har nu udgivet i alt 10 ebøger på Kindle Store og de indtjener pt. omkring 175$ om ugen, og det stiger pænt hver uge. Jeg startede i slutningen af september, og har vel nok brugt en 4-500$ i alt på forfattere og designere. Det skal lige siges jeg har leget rundt med at betale for backlinks og overbetalte mine forfattere før jeg vidste bedre - så det kan sagtens gøres billigere.

Men jeg synes selv det har været en ret hurtig return on investment.

Hvis jeg kan blive ved med at ramme plet på bare hver anden bog, håber jeg på at kunne nå noget der ligner en dansk fuldtidsindtægt i passiv indkomst inden for det næste år.

Jeg er overrasket over hvor simpel processen er, og er sikker på at alle der har godt styr på engelsk og er villige til at lave deres lektier, kan gøre præcis det samme. Jeg lagde ud med selv at skrive bøger og lægge dem op, uden det store salg, men begyndte senere hen at hyre forfattere til at skrive korte bøger om emner jeg havde lavet research på.

Det sværeste ved processen og platformen er egentligt beskatning, hvilket jeg stadig er lidt usikker på.

Er der nogen derude der ellers har haft erfaring med KDP eller anden form for online publishing?

Hvis I har nogen spørgsmål så bare fyr løsSmile 

- Nicklas Kingo

Hej Nicklas,

Tak for et godt indlæg!

Sad lige og trykkede forskellige tal ind på beregneren, du henviste til. Hvis min "seller rank" er 1000, så vil mit daglige estimerede bogsalg være på 100-300 stk. pr. dag!? Og det er når du ligger nr. 1000!! Surprise

Men så igen, konkurrencen derinde er naturligvis kæmpe stor. Men når det lykkedes, er det sikkert også rigtigt sjovt. Skype-CoolSmile

Lige et spørgsmål:

Din tilgang til KDP, er det følgende? Lad os antage at du vil skrive om DIY el cykler;

1) Du hyrer en ghostwriter

2) Du giver ham besked på at skrive en historie/oplæg eller lignende på xx antal ord, hvor han har fokus på de de ting du har researched.

3) Du godkender teksten.

4) DU får en editor til at læse den igennem.

5) Du hyrer en dygtig "forsides ebogs grafiker".

6) Du tilføjer din hemmelige Amazon marketing strategi, så du får en god placering på Amazon med din e-bog. 

7) Du markedsfører bogen på diverse blogs mm.

8) Du inkasserer velfortjente Dollars Big Smile

Og lige et par ekstra spørgsmål.

1) Amazon har en "Netflix i bogform" løsning til deres brugere. Har du afprøvet det? Hvis ja, var det godt? Nogle siger det er godt mht. promovering af ens navn...

2) Har du eksperimenteret med at oversætte og sælge dine bøger til fx tysk Amazon osv.? 

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg tager det fra en ende af:

Du kommer næppe til at ramme #1000;) Amazon har over en halv milliard registrerede kreditkort, så markedet er så sindssygt stort, at du kan tjene gode penge på en bog der ligger inden for top 50.000. Hvis du kan have lad os sige 10 bøger inden for top 50.000 kan du have en pæn side indkomst, afhængigt af hvordan du priser dem. Jeg sælger højst en 4-5 bøger om dagen med de 10 jeg har pt. Jeg har været lidt doven på det sidste, den skal have et ordentligt los i røven når jeg lige kan tage mig sammen til at få stykket nogle flere sammen:)

1) Du hyrer en ghostwriter - først laver jeg research på delvist på Amazon Kindle store og med Keyword Planner. Amazon rangerer ret højt hos Google, så det er en god ide også at skrive om emner folk søger på generelt og ikke kun på Amazon.

2) Du giver ham besked på at skrive en historie/oplæg eller lignende på xx antal ord, hvor han har fokus på de de ting du har researched. - Ja det gør jeg. Jeg går gerne efter en 15-20 Kindle sider, dvs 15-20x 330 ord. Hvis det er en opskriftbog, hvilket det ofte er, så går jeg efter antal opskrifter i stedet - 15 gerne.

3) Du godkender teksten. - Jep

4) DU får en editor til at læse den igennem. - Altså, det ville jeg kun gøre hvis ikke jeg mente jeg selv kunne finde ud af det. Det er heldigvis een af mine stærkere sider, så denne process står jeg selv for.

5) Du hyrer en dygtig "forsides ebogs grafiker". Jep - jeg har nu en fast gut der laver alle mine designs. Dette gør det nemmere hver gang. Jeg bruger fiverr.com, alle der driver forretning på nettet skal tjekke denne side ud. Den er genial.

6) Du tilføjer din hemmelige Amazon marketing strategi, så du får en god placering på Amazon med din e-bog. - Ja, her kommer kendskab til SEO, copywriting osv til hænde når du skal finde på en titel (dette gøres selvfølgelig før man bestiller et cover) og skrive en bogbeskrivelse osv.

7) Du markedsfører bogen på diverse blogs mm. - Njaah, det er kun for de bøger jeg selv har skrevet egentligt. Jeg vil kun "reklamere" med de bøger jeg selv har skrevet på egen hånd. Men jeg har et længere promotion spiel jeg gør brug af når jeg kører ebogs promotion, hvor jeg også gør brug af nogle snedige Amazon Associate tricks:p

8) Du inkasserer velfortjente Dollars Big Smile - Ja når man endeligt får dem vel at mærke;) Det tager 60 dage plus resten af den gældende måned fra dagen du har lavet et salg før salget ser din konto. Så hvis du sælger i starten af en måned kan der gå næsten tre måneder før du ser pengene. Så der er ikke kommet nogen penge ind på min konto endnu. Der går også i hvert fald et par uger, medmindre du er virkelig flittig, før du begynder at lave ordentlige salg - så det er langt fra et get rich quick scheme:)

Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Maximilian.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Nicklas

Lyder spændende, hvad gør du med fotos af mad, når vi snakker om opskrifter, eller bruger du ikke fotos?
Du må også gerne sende et link til kursus til mig, bare PB mig 

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Jeg bruger billeder jeg er fri til at bruge til hvad jeg vil, de kan findes på en masse forskellige sites. Fx Creative Commons, MorgueFile.

Tjek inbox:) 

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Gider du ikke også sende link til mig etc.. Har selv skrevet en bog, jeg længe har haft overvejet at udgive på engelsk, men har bildt mig selv ind det var åh så besværligt. Så super at læse denne tråd, tak :)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak fordi du deler dine erfaringer og tips, Nicklas! :)

Nicklas Kingo:
Men jeg har et længere promotion spiel jeg gør brug af når jeg kører ebogs promotion, hvor jeg også gør brug af nogle snedige Amazon Associate tricks:p

Må man høre mere om disse snedige tricks? :p

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele kommer an på hvor godt dit engelske er, vil jeg sige. Mit bedste bud ville være at hyre en dygtig gymnasieelev, mange af dem taler virkeligt godt engelsk og vil sikkert gerne gøre det for en god pris. Du skal så bare have den gennemlæst af et par forskellige kilder du stoler på. Hvis du selv har en nogenlunde beherskelse af sproget, gør det hele denne proces langt nemmere.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre det selv, uanset evne, og så betale en universitetsstuderende for at rette den efter. 

Tjek din inbox:)

Side 2 ud af 8 (77 indlæg)