Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af importmoms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en meddelelse fra Skat om at jeg skal medtage xxxkr. på momsangivelsen i rubrikken moms af varekøb i udlandet. OK det kan jeg godt finde ud af.  Skal jeg bare opgive det i selve indberetningen til SKAT - skal jeg også  ikke bogføre beløbet i mit regnskabssystem ellers stemmer det jo ikke  ? hvis ja- hvordan.. Hilsen Zigge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du skal jo meget gerne ha regnskab og moms til at stemme overens. Import moms bogføres normalt automatisk hvis man vælger en konto for vare eller ydelskøb i udlandet - EU eller uden for EU - for at få den korrekt

Ellers skal du bogføre den manuelt som importmoms og samme beløb under købsmoms - men rubrikken vil afhænge af om det er EU eller uden for EU

Du kan læse om det her, det burde gøre det klart   IMPORTMOMS

Noget tyder på du kan ha bogført det forkert fra starten hvis ikke dit regnskabssystem har klaret importmomsen korrekt - hvis det var Dinero f.eks 2200 2300 2500 eller 2550 som de fire konti for varer EU, ydelser EU, varer uden for EU, ydelser uden for EU

Du kan måske med fordel kontakte en økonomi person der lige kan gå dit regnskab igennem for et mindre beløb, og muligvis redde en del fejl og tjene sig selv hjem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)