Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har hjulpet dig til at øge konverteringen?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino brugere

Har i noget tid læst indlæg og debatter her på Amino, og tænkte nu at det måtte være tid, selv at komme med et.Under inspirerende seminar "Sælg mere på nettet" i fredags fortalte Martin Thorborg omkring SAXO, som havde øget deres konvertering markant ved hjælp af ændringer og rettelser på deres site. Selvfølgelig skete dette gennem en dybdegående analyse af kunders oplevelser af siden, samt deres reaktioner på forskellige virkemidler. Ofte kan små ændringer dog også øge konverteringen, og mange bække små.

Hvilke ændringer har hjulpet Jer til en øget konvertering?

Vi har oplevet en øget konvertering ved følgende tiltag:

• Mulighed for betaling med MasterCard og VISA elektron
  • Skift til nyt shop system (DanDomain)
  • Nyt design på shoppen

Der har dog hver gang kun været tale om på promille, men lidt har også ret.

Kom også gerne med eventuelle forslag til vores site: http://www.cinemagic.dk/

Skriv også gerne links til værktøjer, som i har haft glæde af i forbindelse med optimering. 

På forhånd tak

Hans Lambert Pedersen
CineMagic

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:41

Hej Hans

Jeg fik på et tidspunkt lavet en analyse omkring handel på nettet.

Næsten alle de adspurgte mente at de købte for mere hvis de selv kunne vælge hvilket kort de skulle betale med.

Endvidere sagde næsten alle også at de mente at forretninger der accepterede de gængse betalingskort var mere seriøse end forretninger der kun tager imod Dankort.

Det er dejligt at I har fået succes med at tilføje de internationale betalingskort, det beviser bare at kunderne bruger det kort de fortrækker.

Jeg synes du skal overveje at indgå indløsnings aftaler på Diners og Amex.

Nedenfor kan du se lidt fakta omkring gennemsnits køb på betalingskort.

Kort type                                                 Gennemsnits køb

Dankort og VISA-Dankort                           450

VISA                                                     1.300

MasterCard                                            1.350

VISA Electron                                           200

Diners                                                   1.450

Amercian Express                                  2.550

eDankort                                                  350

Jeg går ud fra at du har valgt de udenlandske udstedte betalingskort fra på grund af gebyret.

Hvis det er korrekt skulle du måske overveje at finde en indløser der kan give dig en mer fair pris på disse kort.

Med venlig hilsen

Mikael Christian Carlsen

Key Account manager

www.dibs.dk

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 23:59

Mikael DIBS A/S:

Jeg går ud fra at du har valgt de udenlandske udstedte betalingskort fra på grund af gebyret.

Hvis det er korrekt skulle du måske overveje at finde en indløser der kan give dig en mer fair pris på disse kort.

Mikael - hvis jeg hjælper dig, så hjælper du mig ik'?

Tak for statistikken. Kan du sige noget om, hvor stor en andel af udenlandsk udstedte kort har i statistikken?

Og så skal jeg nok sige det du gerne ville fortælle Hans. Nemlig at Teller.no kun tager 2,3 % på Mastercard og Visa - og at de eneste de samarbejder med i Danmark, er det firma Mikael repræsentere :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 00:47

Hej Henrik

Der er en del udenlandske kort med i statistikken. Den er nemlig taget på tværs af alle vores Internet og Post- og telefon ordre forretninger.

Gennemsnits købet på udenlandske udstedte kort i en dansk forretning er mellem 100 DKK - 1500 DKK højere end gennemsnits købet på samme korttype udstedt i Danmark

Jeg har for sjov kigget på en svensk forretning og deres danske kunder har et højere gennemsnits køb end forretningens svenske kunder.

Så konklusionen må være kunder der krydser grænser køber for mere.

Tak for den gode reklame omkring vores indløser uafhængighed. Big Smile

Med venlig hilsen

Mikael Christian Carlsen

Key Account manager

www.dibs.dk

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 07:22

Mikael DIBS A/S:

Tak for den gode reklame omkring vores indløser uafhængighed. Big Smile

Hej Mikael - det er faktisk helt ok at reklamere for sit produkt eller firma her på Amino. Egentlig er det langt bedre at gøre det åbent, frem for skjult. Og så er vi jo vant til Amino rabat Big Smile

Nå, tilbage til emnet. Har du nogen statistikker på selve antallet af transaktioner på hhv. dansk og udenlandsk udstedte kort - bortset fra Diners og Amex? Jeg har hidtil haft opfattelsen af, at selv når det gælder Mastercard og Visa, så er det overvejende dansk udstedte kort der bruges, når vi taler netbutikker, der hovedsageligt henvender sig til det danske marked.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:40

det er sgu en flot webshop... er den bygget på dandomains ?! ... hold da op...

Og så fik jeg lige kigget på, at min samsung fladskærm stadig holder prisen.... he he... :-)

Flot detalje, at når man har klikket noget i indkøbskurven, kommer der en besked op og fortæller dig, plus, at den fortæller at du kan se din indkøbskurv oppe i højre hjørne... thumbs up for den lille detalje.... 

Held og lykke med salget...

Hov, samsung og anlæg... måske du kan hjælpe mig... jeg er blevet tilbudt et Samsung surround anlæg (du ved den med blå digital skrift, sort blankpoleret finish og DVD skudt ned fra toppen).. men den mangler alle 6 højttaler kabler... Butikken har ikke rigtigt kunne skaffe nogen, og dem de kunne ville koste 1.500 kroner eller deromkring, da de skal købes hos Samsung direkte... de har en special indgang kun brugt af Samsung (smart marketingstrick)...

Har du tilfældigvis mulighed for at skaffe sådan nogle kabler... eller måske en løsning til at kunne lodde ledningerne på højttalerne direkte eller sådan noget!

Mvh Brian Brandt

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Skrevet kl. 09:06

Dejligt du synes om vores shop.

Ja, den er bygget på DanDomains shop 5.5. Grunden til at denne løsning er valgt, er at vi manglede en integration mellem shop og ERP, hvilket kan lade sig gøre med DanDomain.

Jeg er desværre ikke så meget inde i Samsungs surround anlæg. Men lyder da underligt med de speciale kabler.

Tag evt et kig i tyskland eller her på nettet for at finde en billigere løsning.

Der er ikke tale om almindelige bananstik?

Lige for at reminde Jer på trådens egntlige spørgsmål: Hvilke tiltag har i gjort for at forbedre konverteringen? 

Hans

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Skrevet kl. 09:10

Hej Mikael

I øjeblikekt har vi valgt kun at tilbyde dansk udstedte MarsterCard og Visa elektron. I øjeblikket koncentrerer vi vores shop omkring danske kunder, og for at mindske risikoen for svindel har vi simpelthen valgt at der kun kan betales med danske kort. Mener i dette er et forkert valg?

Kan du svare mig på om det er lovligt for os at pålægge renter af beløbene der betales med MarsterCard og Visa elektron i og med at PBS tager sig 28 hverdage (mener jeg det er) inden netbutikkerne får beløbet udbetalt. Denne likviditet skal vi jo financiere gennem vores bank, og skal derfor betale for den. Kan denne udgift lægges over på kunderne?

Hans

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 11:25

Hej Hans

Med hensyn til misbrug så har vi udviklet i produkt som vi kalder DIBS Defender som kan hjælpe med at begrænse misbruget.  

Eksempler på begrænsninger der kan laves i Defender

• Accepter kun kreditkort fra et/flere enkelte lande.
  • Sælger du f.eks. kun i Norden kan det være en fordel kun at acceptere kreditkort fra Norden.
  • Hvis du har problemer med bedrageri fra enkelte lande kan du begrænse mulighederne for at handle fra IP-adresse i disse lande.
  • Du kan også opsætte regler op for at kreditkort og IP-adresse skal komme fra ét og samme land.
  • Mulighed for at afvise specielle korttyper, eller specifikke kortprefiks.

Med hensyn til om det er lovligt at pålægge kunderne den renteudgift I har i forbindelse med PBS så er svaret NEJ. Det er kun lovligt at surcharge det kortgebyret som I betaler til PBS.

Med venlig hilsen

Mikael Christian Carlsen

Key Account manager

www.dibs.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Skrevet kl. 18:05

Hej Mikael

Dandomain har en noge lignende løsning, dog ikke så omfattende. Her kan vi sortere fra, så det kun er danske kort der kan benyttes. Dette fungerer fint.

Men for igen at lede tråeden hen på, hvad den egentlig var tænkt til, så er spørgsmålet:

Hvad har hjulpet din webshop til en øget konvertering?

Hans
CineMagic

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)