Jeg forstår ikke hvis det ikke er muligt, at få bare 250 forskellige mennesker til at donere kr. 100,00 til et køkken leveret af HAUS i Herning. Tænk hvis man selv kom til at stå i en lignenede situation, og ingen gad at hjælpe!
Alle siger at vi er så rige, men hvor er gavmildheden og hjælpsomheden blevet af? Har alle nok i sit eget?
Jeg troede at folk generelt var mere seriøse end som så.
Jeg forstår ikke hvis det ikke er muligt, at få bare 250 forskellige mennesker til at donere kr. 100,00 til et køkken leveret af HAUS i Herning. Tænk hvis man selv kom til at stå i en lignenede situation, og ingen gad at hjælpe!
Alle siger at vi er så rige, men hvor er gavmildheden og hjælpsomheden blevet af? Har alle nok i sit eget?
Personligt må jeg melde pas. Jeg synes det er smadder synd for den pågældende familie og iøvrigt alle der bliver snydt på den måde. Men med al respekt mener jeg at der nok er andre der lider større nød. Det meste af Afrika er oversvømmet for tiden - blot som eksempel.
"Har alle nok i sit eget?": Godt spørgsmål. Har lige i disse minutter overført 100 kr til Rødekors, så det hele ikke går op i tomme ord. Så fattig er jeg heller ikke.
Jeg ved selvfølgelig godt at der er andre som lider nød, det er også derfor jeg bidrager med væsentlige større beløb hver år til forskellige organisationer. Det skal ikke afholde mig eller andre som måtte have lyst til at hjælpe i "vores egen baggård", hvor der ikke er andre som skal skumme fløden af div. bidrag. Derfor skal bidragene til ulandshjælpen være astronomiske, for overhovedet at gøre gavn.
Jeg er glad på familiens vegne over at der er andre som synes det er en god sag, det synes HAUS også, derfor er de med i sagen med et meget stort beløb.
Endnu engang vil jeg blot sige, godt projekt at støtte op om... Uanset om Afrika er oversvømmet eller ej, så handler det selvfølgelig om at udvælge og støtte de projekter/organisationer/enkelt personer som har behov for det og man kan stå inde for.
Nej det er der intet galt i, og alle har ret til at prioritere hvad de ønsker at støtte. Så jeg har ikke været ude på at kritisere dem der støtter familien her. Al ære til dem.
Det jeg opponerede imod er at jeg med følgende indlæg bliver skudt i skoen at jeg har nok i mit eget, hvis jeg ikke vælger at støtte denne sag. Her bør det være sådan at hver især selv vælger hvad de prioriterer at støtte. Men jeg vil give ret så langt at med vores velstand, har de fleste overskud til at hjælpe nogen. Og fx. Danmarks ulandsbistand er altså ikke så stor, så den kan hjælpe alle Tsunami ramte og andre værdigt trængende.
lillevovse: