Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du have 10.000,- ? Lejlighed i Aarhus søges til handicappet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nok et lidt atypisk søgemåde, men det skal prøves.

Når jeg ikke arbejder med www.CoolSlips.dk - Så er jeg også handicaphjælper for en fyr på 24 år, som bor i Aarhus, har muskelsvind og sidder i kørestol. Han er villig til at give DIG, 10.000,- gode danske kroner, hvis du kan finde en lejlighed som han flytter ind i.

Han er i et dilemma og har været det i et par år nu. Han søger en lejlighed i Aarhus til ca. 8000,- om måneden. Det er som sådan ikke noget problem, men fordi man sidder i kørestol, og har en masse basale krav, som f.eks. at man skal kunne komme ind i lejligheden med kørestol, der må ingen trin være, og det vigtigste, og som egentlig er hele humlen er, at badeværelset skal være stort nok. Vi taler ca. 2x3 meter, da der skal være en brusebriks derinde, så han kan blive badet.

Der er nogle min. krav, før det er relevant.

3 værelses - Altså 1 stue, 1 soveværelse og 1 ekstra værelse til hans hjælpere, gerne ved siden af hinanden.
Der skal være adgang til alle rum i elektrisk kørestol. Og gerne rigeligt med plads, så han kan "bevæge sig".
Han skal selvfølgelig kunne komme ind i sin lejlighed, derfor er en lejlighed på 2 sal ikke en mulighed, medmindre der er en elevator.
Helst i Aarhus C og tildels Aarhus N.
Det skal være muligt at parkere en handicapbil umiddelbart i nærheden.

Kender I som har en lejlighed ledig? Så skriv her i tråden, og jeg sender ham videre til jer. I må gerne smide nogle billeder/plantegninger op, og forklare lidt om, hvad I har.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 18:08
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 18:12
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:41
Kan man ikke få tilskud til at ombygge lejligheden?

feks fjerne dörtrin osv?
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 21:49

Michael_N:
Kan man ikke få tilskud til at ombygge lejligheden?

Som regel er der nogle små ting som kommunen står for at ændre. Så kravene kan afvige en smule. Jeg har bare været nødt til at skære det ud i pap, da mange ikke forstår, at selv små ting, kan gøre det umuligt for en handicappet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)