Har skrevet med lidt forskellige fabrikker vedrørende at jeg overvejer at importere en omgang Crosser, Scootere eller Motorcykler (til Banebrug så de skal ikke indregisretes elelr betales afgift på eller noget), men ka ikke helt finde ud af det med told og skat, hvordan udregner jeg det? Altså de afgiter der nu kommer hvis jeg importere ting uden fra EU.
Steder er Kina, og ved self at der kommer en masse udgifter ved fragt osv.
Men vil gerne ha styr på det med udregning af tolden, moms, skatten osv
Hvis jeg fx køber 20 Crosser til 4000kr stykket, og det koster mig 400kr at få hver crosser til Danmark, hvordan udregner jeg det så?
Først og fremmest bør du lige huske på at de maskiner du importere skal overholde EU's sikkerhedskrav, det er dig som importør der er ansvarlig såfremt udstyret ikke overholder gældende lovgivning. Med hensyn til told må du først finde ud af hvad varekode på dit produkt er før du kan beregne tolden. Varekoden må du finde i toldtariffen 2013.
Det maskiner som der før har været importeret og solgt i Danmark, men dem der importedede dem er stopped med det... Og der stadig et kæmpe marked for de maskiner!
Og jeg har snakket med samme fabrik af det mærke osv, så de sku meget gerne være iorden :)