Lær at bruge pressen som din medspiller!
PR-kursus specielt for iværksættere i samarbejde med Amino
For en iværksætter kan presseomtale have en værdi, som svarer til en større annonce-satsning – og udgiften er langt mindre. Hvis man vil have pressen til at arbejde for sig, kræver det imidlertid, at man er omhyggelig med sin pressekontakt.
Det er ikke lige meget, hvad man sender ud, hvornår man gør det, eller hvem man kontakter. Man må kende pressens spilleregler og følge dem, så det, man sender ud, indbyder til at blive brugt. Det handler om at se på sit materiale med journalistens blik – og lære at prioritere, vinkle og skrive, som en journalist ville gøre det.
Et vist kendskab til journalisternes arbejdsrutiner, mediernes deadlines mv. er også vigtigt, så du kontakter dem på de mest gunstige tidspunkter med den helt rigtige historie.
PR-kurset specielt for iværksættere indeholder:
Introduktion til PR Hvad er PR og hvad kan vi bruge det til?
Pressemeddelelser – En køreplan Kurset tager udgangspunkt i pressemeddelelsen, som er en af de primære indgange til pressen. Vi vil se på: - Indhold: Hvad skal med, hvad skal udelades, og hvordan skal pressemeddelelsen vinkles? - Form: Hvordan skal pressemeddelelsen opbygges? - Sprog og gode overskrifter - Hvilke medier skal pressemeddelelsen sendes til og hvornår?
Målgruppe og strategi Kurset vil komme omkring: - Kend dine kunder, målgrupper er forskellige! - Hvem henvender vi os til? - Nye målgrupper - Opbygning af PR-strategier
Pressekontakt Skab værdifulde kontakter! - Kontakt med pressen - Idéer til omtale - En journalist ringer - Interviewforberedelse - Pressemøder og løbende kontakt med pressen
Andre presseværktøjer Kurset vil også komme omkring: - Klummer og kronikker - Nyhedsbreve og websider - Medieovervågning - Blogs og podcasting
Kursuspris
PR-Kursus specielt for Iværksættere koster kr. 1500.- pr. deltager.
Kurset finder sted i København, Onsdag den. 10-10-2007 - Kl. 09.00-16.00 (Inkl. Fuld forplejning.)
På kurset er følgende inkluderet:
Kursusmateriale og kursusbevis PR-Håndbog på 60 sider med råd og vejledning. Redigering og udsendelse af pressemeddelelse efter kurset.
Tilmeld dig her: http://www.presswire.dk/amino/
Dbh Martin |