God aften mine damer og herre Jeg har lavet nogle private udlæg, som ny skal refunderes af en svensk virksomhed. Helt konkret handler det om: - Flybillet i forbindelse med kontraktforhandling - Køb af Ipad Mit spørgsmål er nu, hvordan får jeg disse omkostninger dækket på den nemmeste måde? 1. sender dem en faktura via mit firma? 2. sender dem de fysiske kvitteringer og får dem til at overføre beløbet til min private konto? Hvad er det nemmeste og mest korrekte? Venlig hilsen Mikkel |
Jeg har svært ved at se at ex køb af Ipad er noget som "refunderes" med mindre du afleverer samme til virksomheden og du må så ikke trække den fra i din virksomhed i alle fald
Fly kan du formentlig få returneret som udlæg til samme pris som du betalte, men du kan også fakturere dem - og det gør du jo uden moms til Sverige, så det har ikke den store betydning, om du gør det privat eller som virksomhed - men Ipad vil jeg ikke mene du kan modtage uden at betale skat af den, så den skal være en indtægt for din virksomhed (eller dig privat hvis du kører det privat) Du kan derfor ikke andet end at fakturere den Ipad til fuld pris og betale skat af indtægten hvis du har fået en sådan af dem - det kan ikke være et udlæg
vh