Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

o eller oe i et webadresse?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Med hensyn til brugen af æ, ø & å i domænenavne, så har en af mine bekendte p.t stået i kø til et domænenavn hvori der er et å i 8 måneder. Det er endnu ikke blevet aktiveret. Hvad det bunder i, er svært at sige, men feks ø.dk, å.dk og rødgrødmedfløde.dk er optagede og kan benyttes uden problemer - hvis man altså ikke bruger IE uden plugin.

¤/!"#MIC!RO¤!"SOFT(dødningehoved)

Hehe.. Det er selvfølgelig kun udtryk for min holdning på det område.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som erstatning for ø i et .dk-domæne er oe en smule mere brugt en o. Jeg ville registrere alle seks varianter (også med bindestreg) og som udgangspunkt lave din hovedside på enten "o-domænet" eller "oe-domænet".  Hvis du forventer internationale besøgende ville jeg vælge "o-domænet", det er kun danskere der forstår meningen med "oe". Understøttelsen af bl.a. æ, ø og å i domænenavne vil blive indbygget i den næste version af Explorer, det læste jeg på Microsofts hjemmeside for nogle måneder siden - der kan dog nemt gå nogle år inden vi har den næste version af Explorer både er på markedet, og har opnået tilstrækkelig udbredelse blandt brugerne.
 
I mange tilfælde vil du med alle seks varianter også opnå en en billig form for navnebeskyttelse, da det i praksis forhindrer andre i at tage det samme firmanavn i Danmark, da de ikke kan få en oplagt webadresse.
 
Mht. til om du skal bruge domænet med bindestreg eller ej, kan der også siges for eller imod. Uden bindestreg er hurtigere at skrive, men med bindestreg er lettere at læse. Så det kommer an på navnet, men "trenden" på nettet peger i retning af bruge varianten uden bindestreg.
 
/mcdarwin 
Side 2 ud af 2 (12 indlæg)