Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

o eller oe i et webadresse?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg sidder og skal til at finde ud af hvilke domæne der skal være mit "hoveddomæne" - men i mit firmanavn er der et ø - hvad vil i foreslå jeg skal bruge? bare et O eller et OE ?

mvh
Janus J LIndau
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Brug den med o som den primære du henviser til i "offline" medier. Men køb da begge to, så er du sikret...
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg køber selvfølgelig begge 2 (faktisk 4 både med en - og uden).
Det var mere hvad der var "normalt" at bruge.

mvh
Janus J Lindau
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk også at købe dem med ø. Det er jo faktisk muligt at benytte.
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har siddet og kigget på om der var grund til at købe dem med Ø...
Selvfølgelig kan man sige at man lige så godt kan - da det kun koster 50 kr om året :) ... men på den anden side, er det nogensinde slået igennem med ÆØÅ i domænenavne?

mvh
Janus
Fra København Ø
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det ikke rigtig endnu, da det kræver en anden browser inden IE ellers skal man have et plugin installeret og det er nok der de fleste "normale" brugere falder fra :-)

Men det kommer helt sikkert når folks IT viden bliver større og større :)

 
Mvh

Sebastian
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej centry.

Det er jo ikke helt til at vide hvad der generelt bliver brugt mest - Jeg selv
taster somregel altid først ind med et ''o'' som i feks. ''fotex'' (føtex).
Men føtex har også begge muligheder altså ''o'' og ''oe''.
mht. ''ø'' så - herregud når det handler om et domæne så køb det dog ;) - IE er efterhånden
den eneste, som ikke kan klare ''ø'' uden plugin som der nævnes. Om IE nogensinde får
''ø'' er i mine øjne tvivlsomt. NEJ ''æøå'' har aldrig rigtigt slået igennem da IE jo stadig
er den dominerende browser. (men ting ændre sig jo hele tiden).  Mht. søgemaskiner kan jeg se,
at feks. ''føtex.dk'' er optaget i google.
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har da besøgt sider med æ,ø eller å i domænenavnet så sent som idag, men bliver godt nok sendt over på en noget alternativ adresse hvor bogstavet er skiftet ud med diverse tegn og bogstaver, men jeg fandt siden, og kunne så derinde se den mere almindelige adresse de bruger.

Er det kun firefox der videresender en til den alternative url, eller sker dette også i IE?
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/25/2006 8:50:35 PM
Forfatter: Rasmus Fredslund Hansen
Jeg har da besøgt sider med æ,ø eller å i domænenavnet så sent som idag, men bliver godt nok sendt over på en noget alternativ adresse hvor bogstavet er skiftet ud med diverse tegn og bogstaver, men jeg fandt siden, og kunne så derinde se den mere almindelige adresse de bruger.


Er det kun firefox der videresender en til den alternative url, eller sker dette også i IE?


For eksempel børsen.dk virker ligeledes fint i Safari, på mac. Jeg er dog ret sikker på at det ikke er tilfældet for alle browsere.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Børsen.dk virker fint i Firefox her men når jeg prøver med IE så virker siden ikke.

Jeg ville købe med ø også, er sikker på at det bliver en intregeret del i IE når den nue Windows kommer ud.

Det jo ikke kun også danskere som har det problem, så problemet bliver nok taget seriøst fra microsofts side :)
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)