Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med sitemap!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 49
Fra  UreGiganten.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

jeg er ny i SEO-verden og har læst mig frem til at det er en god ide at sende sitemap.xml til google. Jeg har nu lavet en sitemap.xml på http://www.xml-sitemaps.com/ og uploadet det til min domaine.

watchmaster.dk/sitemap.xml

Problemet er bare at jeg ikke kan se sitemap når jeg skriver urlen i borwseren. Når jeg indsender det til google siger de også at sitemap er tomt. 

Når jeg åbner filen i notepad ser jeg dog at der er en masse url

Er der en der forstår hvad jeg prøver at forklare og kan evt. hjælpe?

Køb billige ure online på uregiganten.dk.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Når en fil skal uploades, kan der gå et hav af forskellige ting galt. Når vi ovenikøbet skal gætte os frem til hvilket website det drejer sig om, og om filen fejler noget, er det sgu lidt hårde odds :)

Var jeg dig, ville jeg med meget stor sandsynlighed fravælge et XML-sitemap. Du får nemlig ingen "bonus" af Google for at uploade et, og altså ikke bedre placeringer i søgemaskinerne af den grund. Vælger du at uploade sitemappet, fordi at Google ikke kan finde alle dine undersider, er et sitemap langt fra den optimale løsning. Ja, med et XML-sitemap viser du at dine undersider eksisterer. Men hvad nytter det, når de ikke modtager linkværdi fra dine andre undersider, hvilket betyder at Google ikke tillægger dem nogen særlig værdi. Så er det længder bedre at Google finder dine undersider naturligt, da dette vil fordele pagerank rundt på dit side.

Jeg vil derfor foreslå dig, at lave et manuelt HTML sitemap i stedet. Du kan læse hvorfor og hvordan på http://emil-blucher.dk/blog/xml-sitemaps-er-bjoernetjeneste/ 

- Emil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)