Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret vs. Reklamationsret på DOA Produkt ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Håber nogen kan hjælpe med at afklare nedenstående;

Hvis jeg som forbruger handler på nettet, og får leveret et "Dead On Arrival" produkt - altså et produkt der er defekt med det samme - kan jeg så bruge BÅDE min Returret OG min Reklamationsret ? ? Helt specifikt tænker jeg på om hvorvidt jeg kan sende varen retur og kræve både en fuld refundering af købssum jf. returretten OG dækning af mine returfragt-omkostninger jf. reklamationsretten ?

Dilemmaet er at jeg under returretten selv skal stå for returfragten, men så får den fulde købssum retur - mens jeg under reklamationsretten har ret til at få mine returomkostninger dækket. Her har sælger jo så bare afhjælpningsret, hvilket jo så vil betyde at man ikke kan få en refundering.

Hvad siger loven på området ? Når man vil bruge sin returret, fordi et produkt er defekt, gælder der så specielle regler, eller kan man bare godt kombinere de to (reklamationsret + returret) sammen på denne måde ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)