Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms regler ved salg af ydelser til udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en IT virksomhed op hvor jeg primært ville sælge ydelser til virksomheder i lande uden for EU

Mit spørgsmål er så om jeg skal betale moms af de ydelser jeg sælger ?

Hilsen Henrik, 

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:41
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:05

Også selv om jeg vil komme til at omsætte for mere end 50.000 DKR ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

Hej!

Ja...har ikke noget med denne regel at gøre.

/Peter

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:38

Hej Schaumann

Du momsregistrerer din virksomhed. Faktu til udlandet udstedes uden moms, og du angiver beløbet, der er faktureret uden moms, i rubrik B ifm. indberetning af momsen (Salg inden for EØS-landende rubrik B - uden for EØS-landende rubrik C). Hvis det er salg til virksomheder indenfor EU, hvor beløbet angives i rubrik B, så skal du også indsende en listeangivelse, som specificerer køberne af dine ydelser på moms-nummer. Det er derfor vigtigt, at du har købernes moms-nr. - ellers skal du betale moms af salget.
(derved kan du også konkludere, at har du ikke købers moms-nummer, bør du tillægge moms på fakturaen, og salget indberettes ligesom almindeligt salg indenfor DK.

Håber det var med til at gøre tingene lidt mere overskuelige.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:47

EØS er en aftale der gør det nemmere at handle på tværs af grænser, men det betyder ikke at EU = EØS , dermed skal salg til f.eks. Norge, Island og Lichtenstein heller ikke opfattes som et EU salg.

Det er ikke første gang jeg ser denne vej/vild -ledning fra revisorer. 

Tilmeldt 23. May 07
Skrevet kl. 10:50

Jeg mener endda at momsfrie ydelser slet ikke skal angives i rubrik B men i rubrik C uanset modtagerland.

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:04

Momsfri ydelser til lande indenfor EU skal i rubrik B (husk listeangivelse) og til ikke EU lande i rubrik C

Tilmeldt 23. May 07
Skrevet kl. 11:28

Det kommer an på typen af ydelser. Hvis det er elektroniske tjenesteydelser skal der ikke laves listeangivelser og fakturabeløb skal angives i rubrik C uanset modtagerland (selvfølgelig ikke DK)

Moms af ydelser: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=55120&vId=200877

Hvis det er en ydelse der udføres specielt til et firma skal der laves listeangivelse og fakturabeløb angives i rubrik B.

Hvis det er elektroniske ydelser som enhver kan kan købe og downloade er det som beskrevet først.

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:05
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)