Hej, Vi skal netop til at lancere (er igang med at få udviklet) en webshop der sælger nogle unikke produkter. Vi sidder lige nu i det dilemma at skulle regne priserne på de enkelte produkter. Umiddelbart skal vi sælge til hele Europa men håber også på at få bestillinger fra resten af verdenen, men hvis vi tager udgangspunkt i Europa lyder regnestykket således: (Det er varer købt og produceret fra SydAsien) Asiaterne sælger pr. enhed for = 1,14Dkk. Et typisk salg fra vores site ligger på minimum 100stk dvs deres salgspris er = 114Dkk. De tager for levering til Danmark 12USD dvs. = ca. 66Dkk. Vi (tre partnere) har lagt vores fortjeneste på 2,5gange mere end kostprisen. Nu er dillemaet om vi skal regne fragtprisen fra vores kontor til Danmark og det øvrige Europa oveni per enheds pris eller have det adskilt (altså som valgmulighed for kunden)? Problemet er bare at en for stor fragtpris kan skræmme kunden væk fra et allerede "dyrt" køb. Dertil kommer salgsmoms på 25% også og dermed kan produktet blive for dyrt for kunden. Der findes ikke mange på markedet der tilbyder det samme produkt som os, så konkurrent mæssigt er vi "billige" bortset fra at kunderne har mulighed for at handle direkte fra vores leverandør i SydAsien (hvilket vi prøver så vidt muligt at undlade). Hvordan er det med fragten både som omk. for virksomheden og som valgmulighed for forbrugerne på vores webshop? Det skal siges at det er et luksusprodukt men stadigvæk kan vi ikke tillade os at tage mere end 5-8kroner per enhed. Vi har fået priser fra UPS der lyder på 268dkk. til det meste af EU og regner vi det i stk. priserne bliver det til rigtige mange penge pr. enhed. 1,14+0,66+2,68 * 2,5 +25% = 14kr. per enhed eller 1400 kroner for minimum 100stk. (Jeg ved godt at jeg ikke har afsløret produktet i beskeden, men dillemaet ligger i hvordan fragtprisen, fortjenesten, den endelige salgspris osv. skal udregnes)
Mange Tak :) |
Den er faktisk simpel
indkøbspris
+ hjemtagelseomkostninger
+ Fortjenste til jer
+ gybyr håndtering, udpakning osv. (ting i skal udfører når i får varen hjem)
+ moms
= mindste salgspris
-----------------------------------
For at i lige forstå den giver jeg et eksampel her under
indkøbspris 1,66 eks moms pr styk
+ hjemtagelse 2,66
+ 7,5%
+ 39 håndtering
+ 25% moms
Jeres mindstepris 54,55