Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import uden for EU

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har netop placeret flere odrer på aliexpress.com og dertil vil jeg spørge;

Min virksomhed er registreret med cvr-nr samt registreret som importør. Da jeg skulle udfylde leveringsadresse kunne jeg ikke skrive cvr-nr på. Vil speditøren selv opdage virksomhed igennem fortoldningsprocessen udfra adressen, eller vil jeg skulle kontakte en speditør og fortælle at mine varer er på vej til DK? Som importør betales 2,5 promille af den egentlig fortoldning.

Det egentlige spørgsmål: Hvordan finder PostDK, DHL og de andre selsskaber ud af, at jeg er reigstreret importør udfra mine privatoplysninger på leverancen?

Håber I kan hjælpe mig.

PFT!

Mvh

Christian Laugesen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16

ChristianLauge:
Hvordan finder PostDK, DHL og de andre selsskaber ud af, at jeg er reigstreret importør udfra mine privatoplysninger på leverancen?
svaret er, at det gør de ikke umiddelbart. Du bør få afsenderne til at tilføje dit CVR nummer på modtagersedlen og gerne helt enkelt få dem til at sætte kopi af faktura eller proforma faktura på pakken, det speeder alt op

Normalt kan du, hvis ikke der er rubrik til CVR som bestiller skrive C Laugesen CVR xxxxxxxx som modtager - men told ser ikke at du er virksomhed og du risikere jo dels moms dels bøvl i det hele taget hvis de ser det som noget til videresalg ligesom det er din pligt ved al import at sikre korrekt indfortoldning, så enten må du har fat i afsender eller du må kontakte told når varen ankommer vil jeg mene. Hvis du ved det kommer gennem en speditør kan du jo godt kontakte denne og forklare hvad der kommer til dig er dit CVR og se om de kan klare den

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 07:52

Hej

Såfremt du får skrevet dit firma navn på pakken så er det normalt helt tilstrækkeligt. Skulle der alligevel ske en fejl er det jo ikke værre end at speditøren får toldpapirerne rettet.   

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:19

Du skal som importør sikre dig, at fortoldningen sker korrekt - uanfægtet hvem der forestår fortoldningen på dine vegne. Derfor bør du naturligvis, såfremt du er i tvivl, sikre dig at pakken indfortoldes på dit CVR-nummer. Skulle speditøren senere afstå fra, at følge din instruktion, så har du i højere grad din ryg fri - dels fordi du har viderebragt info og dels fordi du har involveret en ekspert.

Ved fortoldning sker dette ikke nødvendigvis automatisk, men kræver fortolderen aktivt opsøger dine oplysninger. Derfor er det ris til egen røv, såfremt det ikke fremgår af din pakkelabel. Konsekvensen er dog ikke værre, end at man tillader i et vist omfang, at du køber produktet ind i din importørregistrerede virksomhed af dig selv som privatperson.

Du betaler ikke 2,5 promille af den egentlige fortoldning, men af afgiftsbeløbet. 

Ravn:

Hej

Såfremt du får skrevet dit firma navn på pakken så er det normalt helt tilstrækkeligt. Skulle der alligevel ske en fejl er det jo ikke værre end at speditøren får toldpapirerne rettet.   

Skat har ændret procedure tidligere i år, så det rettes ikke, såfremt fortoldningen er gået igennem til privatperson.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 08:31

Jacob:
Skat har ændret procedure tidligere i år, så det rettes ikke, såfremt fortoldningen er gået igennem til privatperson.

Om de har ændret procedure skal jeg ikke kunne sige, men de kan jo ikke opkræve told af en juridisk forkert person.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:21

Ravn:

Jacob:

Om de har ændret procedure skal jeg ikke kunne sige, men de kan jo ikke opkræve told af en juridisk forkert person.

Den juridisk ansvarlige person er den, som der står på indfortoldningen. Her træder ens ansvar som importør ind - det er ens eget ansvar, at der bliver indfortoldet korrekt.

Bliver du mødt af en pakke, som fejlagtigt er leveret til dig, så bør du egentlig nægte modtagelse. I tilfældet bliver personen så heller ikke opkrævet afgifter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)