Hej alle, Jeg har netop placeret flere odrer på aliexpress.com og dertil vil jeg spørge; Min virksomhed er registreret med cvr-nr samt registreret som importør. Da jeg skulle udfylde leveringsadresse kunne jeg ikke skrive cvr-nr på. Vil speditøren selv opdage virksomhed igennem fortoldningsprocessen udfra adressen, eller vil jeg skulle kontakte en speditør og fortælle at mine varer er på vej til DK? Som importør betales 2,5 promille af den egentlig fortoldning. Det egentlige spørgsmål: Hvordan finder PostDK, DHL og de andre selsskaber ud af, at jeg er reigstreret importør udfra mine privatoplysninger på leverancen? Håber I kan hjælpe mig. PFT! Mvh Christian Laugesen |
svaret er, at det gør de ikke umiddelbart. Du bør få afsenderne til at tilføje dit CVR nummer på modtagersedlen og gerne helt enkelt få dem til at sætte kopi af faktura eller proforma faktura på pakken, det speeder alt opChristianLauge:Hvordan finder PostDK, DHL og de andre selsskaber ud af, at jeg er reigstreret importør udfra mine privatoplysninger på leverancen?
Normalt kan du, hvis ikke der er rubrik til CVR som bestiller skrive C Laugesen CVR xxxxxxxx som modtager - men told ser ikke at du er virksomhed og du risikere jo dels moms dels bøvl i det hele taget hvis de ser det som noget til videresalg ligesom det er din pligt ved al import at sikre korrekt indfortoldning, så enten må du har fat i afsender eller du må kontakte told når varen ankommer vil jeg mene. Hvis du ved det kommer gennem en speditør kan du jo godt kontakte denne og forklare hvad der kommer til dig er dit CVR og se om de kan klare den
vh