Jeg har et spørgsmål som er lidt presserende. Jeg er i dag ansat som "almindelig" arbejder i en virksomhed der omsætter for ca. 35 mil årligt. Det er dog en afdeling i en større koncern worldwide. Ved ikke om det har betydning for helheden? I afdelingen som jeg arbejder i er "standard" lønnen ca 145 kroner i timen, ingen har relevant uddannelse som giver baggrund for højere satser. Nu har vores afdelingschef så udmeldt at han vil gå på pension, og direktøren for koncernen har nu spurgt om jeg vil overtage jobbet. Det er som sådan også positivt da ansvaret for den mængde penge ikke er mig fjernt i henhold til tidligere jobs, MEN: På jobindex kan jeg se at jeg med min erfaring 20 år som arbejder 0 år som leder skal have omkring 45000 kroner i måneden. Er det er realistisk bud når jeg i dag (en af de højest betalte ansatte i afdelingen) ligger på ca. 28000 kroner? Hvad mener i? |
jeg synes 45 t og afdelingsleder KAN være rimeligt også i forhold til nuværende 28 t men vi ved jo ikke hvad afdelingsleder giver dig af arbejde og ansvar ekstra. Du kan jo lade dem ha første udspil, og er det 30.000 sige, at det var for lidt og at du mindst ville mene 40 t var lønnen for en afdelingsleder .- og så tage den derfra, i ender måske på 35 t og løfte om samtale næste år - få indskrevet at det er tanken at lønnen skal kunne stige op til xx feks - men 40-45 er sikkert rimeligt nok - hvad 35 t som også kunne være, afhængigt af ansvar og frynsegoder
vh