Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag ved donation til udenlandske velgørenhedsorganisationer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var til Web Summit i Irland i starten af måneden, hvor Scott Harrison fra Charity: Water holdt et foredrag. Jeg blev sgu ret imponeret over det arbejde de laver, så jeg kunne godt tænke mig at sende lidt penge efter dem. Nu er spørgsmålet så: Kan man få skattefradrag for donationer til udenlandske velgørenhedsorganisationer? Og skal man gøre noget specielt for at indberette det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:39

denne dom fra EU tyder på det - inden for EU http://www.mypresswire.com/pressroom/27494/pressrelease/30134 forudsat Charity Water er anerkendt som modtager i Irland skattemæssigt. Der er jo så også regler for det generelle http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788631 

Da det er nyt som jeg ser det som det første sikre at foreningen er godkent som modtager i Irland og evt få et org.nr på dem og så ville jeg logge på skat.dk og høre om foreningen og evt bundfradrag o.l. og få deres ok med henvisning til EU dommen og Charity waters org nr i Irland - så hører du også om der er mere du skal i den forbindelse. I DK skulle organisationen indberettet til DK skat, men hvordan det er med EU aner jeg ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40

Fradrag kræver at den udenlandske forening indberetter bidraget til SKAT. (Skattekontrolloven paragraf 8Æ)

@ John, Nyt er det ikke - Danmark har i mange år givet mulighed for fradrag til velgørende foreninger og religiøse samfund, der er godkendte i et EU/EØS -land. Udfordringen er så de krav med har hæftet på muligheden. Eksempelvis at den udenlandske modtager skal informerer SKAT for at der gives fradrag.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

Henrik Koudahl:

Fradrag kræver at den udenlandske forening indberetter bidraget til SKAT. (Skattekontrolloven paragraf 8Æ)

@ John, Nyt er det ikke - Danmark har i mange år givet mulighed for fradrag til velgørende foreninger og religiøse samfund, der er godkendte i et EU/EØS -land. Udfordringen er så de krav med har hæftet på muligheden. Eksempelvis at den udenlandske modtager skal informerer SKAT for at der gives fradrag.....

fin oplysning tak - Det kunne måske være den udenlandske ved hvordan man indberetter til DK skat så det blev muligt - MÅSKE Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)