Jeg var til Web Summit i Irland i starten af måneden, hvor Scott Harrison fra Charity: Water holdt et foredrag. Jeg blev sgu ret imponeret over det arbejde de laver, så jeg kunne godt tænke mig at sende lidt penge efter dem. Nu er spørgsmålet så: Kan man få skattefradrag for donationer til udenlandske velgørenhedsorganisationer? Og skal man gøre noget specielt for at indberette det?
Da det er nyt som jeg ser det som det første sikre at foreningen er godkent som modtager i Irland og evt få et org.nr på dem og så ville jeg logge på skat.dk og høre om foreningen og evt bundfradrag o.l. og få deres ok med henvisning til EU dommen og Charity waters org nr i Irland - så hører du også om der er mere du skal i den forbindelse. I DK skulle organisationen indberettet til DK skat, men hvordan det er med EU aner jeg ikke
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Fradrag kræver at den udenlandske forening indberetter bidraget til SKAT. (Skattekontrolloven paragraf 8Æ)
@ John, Nyt er det ikke - Danmark har i mange år givet mulighed for fradrag til velgørende foreninger og religiøse samfund, der er godkendte i et EU/EØS -land. Udfordringen er så de krav med har hæftet på muligheden. Eksempelvis at den udenlandske modtager skal informerer SKAT for at der gives fradrag.....
Fradrag kræver at den udenlandske forening indberetter bidraget til SKAT. (Skattekontrolloven paragraf 8Æ)
@ John, Nyt er det ikke - Danmark har i mange år givet mulighed for fradrag til velgørende foreninger og religiøse samfund, der er godkendte i et EU/EØS -land. Udfordringen er så de krav med har hæftet på muligheden. Eksempelvis at den udenlandske modtager skal informerer SKAT for at der gives fradrag.....
fin oplysning tak - Det kunne måske være den udenlandske ved hvordan man indberetter til DK skat så det blev muligt - MÅSKE
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER